sqll Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Jeg blir ferdig med vgs. i år og har lyst å studere informatikk, men mangler mattematikk. Jeg har funnet ut at på Høgskolen i Telemark har de overgangsordninger i 2 året fra Informasjonsbehandling/Informasjonssystemer til Informatikk. Så jeg lurer på om er det sikkert at jeg får plass på Informatikk i andreåret ? Blir det ikke sånt at jeg må oppgolde seg i informasjonsystemer hvis det ikke er plass i Informatikk? Har noen erfaring med det? Endret 12. april 2012 av sqll Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Høgskolen i Gjøvik tilbyr R1 kurs i mattematikk slik at søkere uten mattekrav kan fremdeles komme inn på ønsket IT studie. Det er et 5 ukers kurs, som også gir støtte fra lånekassen (slipper å sulte, hehe). Her på HiG har man linjer som: Spillprogrammering, Informasjonssikkerhet (eneste stedet i landet), Programmvareutvikling, og Drift av nettverk (heter noe ca sånt). Mer på Hig.no =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå