Dew Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hei! Jeg ser etter en ny bærbar pc. Den trenger ikke være noe monster pc, men jeg skal helst kunne ha den noen år og fremdeles kunne spille litt med greie innstillinger. Jeg spiller ikke mye på pcen, men spiller for tiden Civ5 (som jeg forventer at den nye pcen min skal kunne klare uten store problemer). Ellers ser jeg mye film, så den må kunne spille full HD uten å bli for varm eller slite med det. Hva jeg ser etter: En pc som skal kunne spille filmer i full HD uten hakking En pc som ikke blir for varm eller har en vifte som bråker for mye En pc fra et respektabelt merke Ikke for stor eller tung, helst "15 Skal kunne spille spill som Civ5 på middels innstillinger Noen som har gode forslag til en pc til max 8000 som passer det jeg ser etter? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Civ 5 er vel et rimelig tungt spill å dra. Etter det jeg kan se så må du opp på et rimelig heftig dedikert grafikkort for å ha mulighet for å spille med vettug oppløsning og da blir 7-8000kr i snaueste laget. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 En PC som drar Civ V på medium vil knaske seg igjennom HD-film til frokost. Du får kun laptoper i stand til å dra Civ V på medium i 3+ kg størrelse, og disse har typisk elendig batterilevetid. Lenke til kommentar
Dew Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 En PC som drar Civ V på medium vil knaske seg igjennom HD-film til frokost. Du får kun laptoper i stand til å dra Civ V på medium i 3+ kg størrelse, og disse har typisk elendig batterilevetid. Ok, drit i at den skal dra civ5 på noe spesielt oppsett. Jeg har for tiden en litt sliten Acer 5930g, men den bråker noe jævlig og kan ikke spille full HD uten hakking. Den har nok en del dritt i vifta og det hender at den overvarmes og skrur seg av ved mye bruk. Men jeg har Civ5 på den, og den klarer å kjøre på med alt på det laveste. Eneste den sliter med er sent uti gamen når det er computeren sin tur og det er mye som skjer. Noen tips til en god brukspc i denne prisklassen forøvrig? Jeg vil jo helst ha en pc som ikke er for stor og tung men som alikevel kan brukes til filmer (og litt nødspilling!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå