Gå til innhold

Fallout 3 eller New vegas?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilket jeg skal kjøpe?!

Hvilket er

1.minst bugget!!!!!!!!!!!

2.har mest interessante omgivelser! (vet begge er like men tenker på om det ene er mer "befolket" eller "detaljert" en det andre)

3.gameplay

Historie gjør ikke så mye da dette er typiske rpg med sånne "jeg kan hjelpe deg men FØRST må du blablabla" quests:P

takker for hjelp og svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ihvertfall at når Fallout Vegas kom var det mer bugget enn Fallout 3 på daværende tidspunkt. Det kan hende at mye av dette senere har blitt fikset opp i patcher, men har ikke prøvd spillet på lenge nå.

Grafikkmessig er spillene så å si det samme, og det samme gjelder gameplayet. Personlig likte jeg Fallout 3 bedre.

Lenke til kommentar

Jeg synes Fallout 3 var alt for linjert.

I New Vegas må du velge side i en krig, og du har større mulighet til å påvirke historien.

Hvis du liker å ta egne valg, velger du New Vegas, uten tvil. Moderne klassiker.

Jeg spilte begge spillene en stund etter at de kom ut. Merket ikke bugs i noen av dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvilket jeg skal kjøpe?!

Hvilket er

1.minst bugget!!!!!!!!!!!

2.har mest interessante omgivelser! (vet begge er like men tenker på om det ene er mer "befolket" eller "detaljert" en det andre)

3.gameplay

Historie gjør ikke så mye da dette er typiske rpg med sånne "jeg kan hjelpe deg men FØRST må du blablabla" quests:P

takker for hjelp og svar

1. Ingen av de er vel spesielt buggete nå, kanskje.... I alle fall ikke til PC.

2. New Vegas uten tvil.

3. Gameplayet er vel ganske likt

Det er jo det siste du nevner som er den store forskjellen. New Vegas er -IKKE- et "typiske rpg med sånne "jeg kan hjelpe deg men FØRST må du blablabla" quests"-spill. Dessuten har det interessante karakterer og gode dialoger, og en ganske bra historie. I tillegg er det tro mot Fallout-universet.

Hvis du ikke bryr deg om det, så spiller det ingen rolle. Fallout 3 er et grunt FPS, mens Fallout New Vegas er et bra rollespill fanget i en forferdelig spillmotor.

Begge spillene er like dårlige som FPSer, så om det er det du er ute etter så er det hipp som happ hvilket du velger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hvis du vill ha stort område så er det fallout 3

mer kule våpen i new vegas.

gambling i new vegas er jo et pluss

fallout 3 er vanskligere enn new vegas

Husk at man har hardcore-mode i NV.

Synes ikke den hardcore-moden hadde noe som helst å si grunnen.

Men enig med de som sier New Vegas, jeg likte det best. Litt råere humor og større variasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...