Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ende forholdet før det går lengre?

Anbefalte innlegg

Har truffet en jente for et halvt års tid siden. Ting skjedde ganske fort, og vi hadde masse til felles. Største problemet var egentlig reisetiden på 4timer som vi må klare oss med til sommeren 2013.

I mine øyne var denne jenta fantastisk, pen, hun trener og er en ekstremt god mor (hun har en unge på 3 år, måten hun oppdrar ungen på ser jeg på som en stor kvalitet). Baksiden er vel bagasjen hennes.. hun har hatt en ganske vanskelig oppvekst og faren til ungen er en idiot. Dette er ting jeg absolutt forstår, og ikke ser på som noe som burde stoppe oss.

De siste 3 månedene har vært litt tøffe for hennes del, og det har nok gått litt utover oss. Hver gang vi treffes bryter hun som regel ned foran meg en kveld. Vi prater ofte lenge, hun griner og forteller meg ting hun føler utover det som kan sies over telefon/skype. Hun har mye dårlig samvittighet ovenfor meg, fordi hun har vært litt frastøtende den siste tiden. Hun tar ikke initiativ, hun tar lite kontakt osv. Jeg har prøvd være forståelsefull, men når hun sist nevnte at jeg kanskje ikke fortjente hun ble jeg mer urolig.

Jeg er egentlig bare rådløs for tiden. Jeg er redd for å miste henne. Redd for å forstette og så miste henne. Jeg tenker for ungen sin skyld at det er bedre gjøre det slutt nå enn senere, så han ikke mister enda en i «papparollen». På den annen side, har denne jenta så mange gode kvaliteter, og det neste halvåret er kanskje den verste perioden hennes på flere år med tanke på økonomi/jobb/utdanning.

Jeg er også litt lei av å høre at jeg er så snill, grei og «aw, så søt du er». Hun sier selv hun ikke er den beste til å gi komplimenter, etter bakgrunnen hun har hatt. Den er grei, men jeg har vel aldri hørt hvilke kvaliteter jeg har, bortsett fra i senga. Jeg er bare skeptisk til at dette skal et helt år til, om ikke hennes situasjon blir bedre kommer det vertfall til å bli vanskelig. Jeg vet ikke om jeg takler avstanden når hun sliter som hun gjør, da ville jeg vært der. Forholdet gagner ingen av oss noe økonomisk heller, selv om det er et punkt jeg bryr meg lite om.

Følte egentlig bare for å skrive ned noe og kanskje få noen inputs. Er dette håpløst ? Anonym poster: 9ade456007f8fe5a834c7995498978ea

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det, er det største(enste?) problemet deres at dere bor så langt fra hverandre. Har du det ikke bra når du er sammen med henne? Kan du tenke deg å bo sammen med henne? Tror du det hadde fungert? Er det mulig at flytter til henne, eller henne til deg?

Mange spørsmål her, men kanskje det er disse spørsmålene du bør du stille deg selv, og realisere. Anonym poster: 4f544fdb7ae11ed22c9e6d0178ce350d

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, er det største(enste?) problemet deres at dere bor så langt fra hverandre. Har du det ikke bra når du er sammen med henne? Kan du tenke deg å bo sammen med henne? Tror du det hadde fungert? Er det mulig at flytter til henne, eller henne til deg?

Mange spørsmål her, men kanskje det er disse spørsmålene du bør du stille deg selv, og realisere. Anonym poster: 4f544fdb7ae11ed22c9e6d0178ce350d

Jeg har det super bra med henne, bortsett fra når det blir "sipping". Men jeg ser alltid grunnen bak det, og er ikke meg. Jeg kunne godt tenkt meg å bo sammen med henne, tror og det hadde fungert, men som nevnt skjer ikke noe av dette før evt sommer 2013 pga studier og sånt. Anonym poster: 9ade456007f8fe5a834c7995498978ea

Lenke til kommentar

Viss du ser en fremtid med denne jenta ville jeg ikke gitt opp.

Kan være jeg tar feil. Men jeg prøver bare å sette meg selv i din situasjon. Å viss valget var mellom å fortsette et avstandsforhol i et år (å risikere å miste henne i løpet av denne perioden), eller å avslutte det nå, så ville jeg valgt førstnevnte.

Hva tror du at du tenker når sommeren 2013 kommer, å du sitter uten henne? Anonym poster: 4f544fdb7ae11ed22c9e6d0178ce350d

Lenke til kommentar

Viss du ser en fremtid med denne jenta ville jeg ikke gitt opp.

Kan være jeg tar feil. Men jeg prøver bare å sette meg selv i din situasjon. Å viss valget var mellom å fortsette et avstandsforhol i et år (å risikere å miste henne i løpet av denne perioden), eller å avslutte det nå, så ville jeg valgt førstnevnte.

Hva tror du at du tenker når sommeren 2013 kommer, å du sitter uten henne? Anonym poster: 4f544fdb7ae11ed22c9e6d0178ce350d

Jeg ser poenget ditt, er vel det jeg er usikker på.. Jeg tenker kanskje at jeg lettere kan glemme henne om det ender nå. Et annet punkt er at jeg vil ikke gi ungen unødvendig belastning, Han trenger ikke miste enda en farsfigur.

Uansett, jeg tror hovedgrunnen er at jeg føler jeg trenger en bekfreftelse på at hun ser en fremtid med meg. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp, uten at hu skal begynne få en syk dårlig samvittighet for det, og starte sippe. Hun er sykt sårbar for "kritikk". Anonym poster: 9ade456007f8fe5a834c7995498978ea

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...