EvilSeagull Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Jeg beklager at jeg poster dette her, men jeg finner ikke ut hvordan man oppretter en ny tråd. Ang. video-overvåking.. Jeg har en husvert, veldig grei kar foresten. Jeg er ikke ute etter å ta han. Personlig gjør det meg ingenting at det er et overvåkningskamera der. Problemet er at hun som leier leiligheten ved siden av har angst, og ikke liker at hun blir filmet. Jeg har snakket med husverten om dette kameraet, men han har ikke lyst til å rigge det ned. Han hadde nok rigget ned kamera dersom han fikk vite at ho har angst, men jeg har ikke lyst å fortelle dette til han. Kan noen bare gi meg et kjapt svar på om husverten min har lov å overvåke fellesinngangen? Dersom det ikke er lov.. hvordan kan jeg bruke loven mot han, og samtidig beholde vennskapet? Håper jeg ikke sporer av hele debatten nå. Jeg er foresten ateist, og ikke trangsynt i det hele tatt Lenke til kommentar
Mindwheeel Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Jeg beklager at jeg poster dette her, men jeg finner ikke ut hvordan man oppretter en ny tråd. Ang. video-overvåking.. Jeg har en husvert, veldig grei kar foresten. Jeg er ikke ute etter å ta han. Personlig gjør det meg ingenting at det er et overvåkningskamera der. Problemet er at hun som leier leiligheten ved siden av har angst, og ikke liker at hun blir filmet. Jeg har snakket med husverten om dette kameraet, men han har ikke lyst til å rigge det ned. Han hadde nok rigget ned kamera dersom han fikk vite at ho har angst, men jeg har ikke lyst å fortelle dette til han. Kan noen bare gi meg et kjapt svar på om husverten min har lov å overvåke fellesinngangen? Ønsker du virkelig "å bruke loven mot" husverten? Hvis du har planer om å bli boende der virker en utenomrettslig løsning å være adskillig mer sammenfallende med dine interesser. Dette kan inkludere å nedprioritere hensynet til din nabo med angst, eller (dersom du har et intimt forhold til denne psykotiske kvinnen og føler hennes angst nesten på kroppen) prøve å overbevise henne om at det egentlig bare er kult å bli filmet og at det i beste fall kan være en inngangsport til paradise hotel. Dersom dette ikke funker kan man alltids utforske muligheten for å selv gå inn i offerrollen, og med en tåredryppende historie fortelle husverten over noen flasker god vin om hvordan overvåkingskameraet på en eller annen måte hindrer deg fra å få sove om natten, selv om du med din fornuft skjønner at overvåkingskameraet i seg selv er temmelig harmløst. Hvis ingenting av dette funker ville jeg bare innfunnet med en hverdag som ennå ikke er perfekt og tross alt gjøre det beste ut av tingene slik de nå engang av en eller annen grunn er. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 prøve å overbevise henne om at det egentlig bare er kult å bli filmet og at det i beste fall kan være en inngangsport til paradise hotel. hun er rammet av angst, ikke dummhet Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Har splittet ut innlegget fra Ateister er like trangsynte som teister dersom noen lurer på hvorfor trådstarter nevner dette. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Datatilsynet har en helt fortreffelig guilde om kameraovervåkning. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Jeg gikk gjennom guiden og fant flere punkter som var i strid med overvåkingen. Jeg sendte e-post til datatilsynet, men det var lite de kunne gjøre. Omtrent samme svar som man får når man skriver en politianmeldelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå