Gå til innhold

BK: Solnedgang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har litt problemer med å se hva du vil her. Begge versjoner har merkelig artefakter rundt solen som ser ut til å være mer enn vanlig flare, den første versjonen er også ganske grå og skarpeheten virker dårlig. Mulig det er et resultat av HDR-behandlingen? Det er vanskelig å si noe mer uten å se bildene du har brukt som utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Ja, det første bildet kom litt annerledes ut, det var derfor jeg lastet opp det andre som er litt bedre etter min egen mening :p

Artefaktene oppstår nok, som du sier av HDR behandlingen, tror jeg skal kutte ned litt på antall bilder. Starte på 5 og jobbe meg oppover. Er som sagt helt grønn på fotografering, har bare eid et kamera i 4-5 mnd. og ikke brukt det noe særlig før de siste 2 måneder. Prøver meg litt frem på forskjellige teknikker, og HDR har jeg prøvd meg på nå i ett par uker. Men takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Skjønner godt hvor du vil med bildet så selve motivet er ingenting og si på:-)

Du skulle ha stilt lysmåleren på det lyseste punktet her for da hadde du nok unngått flares,eller du kunne også ha prøvd deg med en kortere lukkertid. Det er altid en "vitenskap" og ta bilder av kraftig motlys.

En annen ting HDR fungerer best når solen står 60-90grader i forhold til selve motivet,prøv dette ut selv:-)

Lenke til kommentar

Skjønner godt hvor du vil med bildet så selve motivet er ingenting og si på:-) Du skulle ha stilt lysmåleren på det lyseste punktet her for da hadde du nok unngått flares,eller du kunne også ha prøvd deg med en kortere lukkertid. Det er altid en "vitenskap" og ta bilder av kraftig motlys.En annen ting HDR fungerer best når solen står 60-90grader i forhold til selve motivet,prøv dette ut selv:-)

Ok, takk for tipset! Skal ut og få tatt litt bilder i helgen! Skal prøve da!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...