Gå til innhold

Om vi hadde fått lov til å velge styreform, hvilken hadde du foretrukket?


Styreform  

272 stemmer

  1. 1. Hvilken styreform foretrekker du?

    • Autocracy (Rule by only one)
      4
    • Direct Democracy (Rule by the people through popular vote)
      66
    • Monarchy (Rule by one person; often hereditary)
      5
    • Geniocracy (Rule by intelligence)
      18
    • Meritocracy (Rule by the best)
      6
    • Technocracy (Rule by experts)
      54
    • Kratocracy (Rule by the powerful)
      0
    • Republic (Rule by non-monarch)
      9
    • Magocracy (Rule by mysticism and the supernatural)
      1
    • Sultanate (Rule by one person and Allah)
      0
    • Theocracy (Rule by God; often spiritual representatives)
      0
    • Kritocracy (Rule by judges)
      0
    • Nomocracy (Rule by law)
      5
    • Parliamentary democracy (Rule by the popular vote through parliament)
      28
    • Matriarchy (Rule by females)
      0
    • Patriarchy (Rule by males)
      1
    • Constitutional Republic (Democracy stricly limited in power by Constitution)
      4
    • Fascism (Rule by a national leader)
      2
    • Oligarchy (Rule by a few)
      1
    • Stratocracy (Rule by a military government)
      0
    • Aristocracy (Rule by nobles)
      2
    • Timocracy (Rule by property owners)
      0
    • Plutocracy (Rule by money)
      0
    • Communism (Rule by the workers)
      11
    • Corpocracy/Capitocracy (Rule by business)
      0
    • Atheocracy (Rule by non-religion; Rational laws)
      8
    • Bureaucracy (Rule by bureaucrats)
      0
    • Ineptocracy (Rule by the incompetents)
      2
    • Demarchy (Choice of rulers by lottery)
      2
    • Consensus Democracy (Rule through FULL agreement)
      5
    • Liberty (Rule yourself, have no rulers but law. ie Anarchy)
      36
    • Annet (Vennligst indiker ved post eller PM hvilken for å legge denne til som alternativ)
      2


Anbefalte innlegg

Nå er dere helt på jordet. Ineptocracy er ingen styreform - i beste fall er dette konseptet et mobbeord man kan bruke om regjeringer og tilhørende byråkratier. Så lett er det. Skatteflyktning sin "definisjon" (uten kildehenvisning). Den definisjonen er for øvrig ikke noe man bare kan stemple en regjering med - det krever bevisføring.

Google-is-your-friend.jpg

 

Sjekk kompetansen til Statsrådene

 

Hvordan del_diablo plutselig trekker kompetanse inn i diskusjonen fatter jeg ikke. Og analysen din om at vi velger ut fra status quo er noe uklar, men jeg skal si meg enig i at mange i Norge har det for godt til å gidde å bry seg om politikk, hvis du mente noe sånt. Vi vil bare opprettholde status quo.

 

http://en.wikipedia....Status_quo_bias

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes vi skal avskaffe dette statstullet, og heller la det norske folk dele seg selv inn i grupperinger som er best tilpasset dem selv. Om teknokrater vil holde seg til teknokrater, kan de bygge et lite fort oppe i Trondheim og skape en høyteknologisk gryte der. Jeg, for min del, kunne godt bodd i Finnmark og levd av naturen, som er omfattende og enorm i de traktene. En slik levestil ville også gjort meg så godt som uavhengig av handel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja der er mange forskjellige styreformer å velge mellom.

http://en.wikipedia....olitical_system

 

Om vi hadde fått lov til å velge styreform, hvilken hadde du foretrukket?

 

(Blandinger er ikke bare mulig men vanlig, men velg den som du mest identifiserer din preferanse med)

 

Eventuellt om din preferanse ikke er inkludert (Kleptocracy - Rule by thieves, anyone?) Så si fra så skal jeg legge den til

Avstemmingen er sterkt partisk. Du har lagt "anarki" sammen med "annet" slik at alle som ikke finner sitt alternativ ovenfor blir tvunget til å støtte anarki selv om de ikke gjør det.

 

Og ut fra at det er du som har lagd denne avstemningen med de preferanser som du har uttrykt på dette forumet så er jeg ikke i tvil om at dette er en bevisst strategi og ikke et feilgrep.

 

Hvis du vil ha noe som helst legitimitet så gjør du om avstemningen straks og legger anarkisme som et eget alternativ (kanskje delt opp i kommunistisk og kapitalistisk anarkisme) og "annet / ingen av de ovenfor" som et eget alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja der er mange forskjellige styreformer å velge mellom.

http://en.wikipedia....olitical_system

 

Om vi hadde fått lov til å velge styreform, hvilken hadde du foretrukket?

 

(Blandinger er ikke bare mulig men vanlig, men velg den som du mest identifiserer din preferanse med)

 

Eventuellt om din preferanse ikke er inkludert (Kleptocracy - Rule by thieves, anyone?) Så si fra så skal jeg legge den til

Avstemmingen er sterkt partisk. Du har lagt "anarki" sammen med "annet" slik at alle som ikke finner sitt alternativ ovenfor blir tvunget til å støtte anarki selv om de ikke gjør det.

Stemmer ikke ettersom jeg har klart sagt ifra om det er noen som ønsker ett annet alternativ enn de som nevnes i wikipedia som det linkes til vil jeg legge disse til. Ingen, heller ikke du, har gitt uttrykk for at deres preferanse ikke var tilstede.
Og ut fra at det er du som har lagd denne avstemningen med de preferanser som du har uttrykt på dette forumet så er jeg ikke i tvil om at dette er en bevisst strategi og ikke et feilgrep.

Nei det var intet feilgrep ettersom jeg la inn de fra wikipedia som jeg syns var mest kjent (for å ikke gjøre listen enda lengre enn den var). Den eneste som IKKE kom fra wikipedias liste var Ineptocracy som er en relativ ny en som jeg syns var interressant nok.

 

Hvis du vil ha noe som helst legitimitet så gjør du om avstemningen straks og legger anarkisme som et eget alternativ (kanskje delt opp i kommunistisk og kapitalistisk anarkisme) og "annet / ingen av de ovenfor" som et eget alternativ.

 

Tja, jeg kan alltids legge til "Annet" om det får deg til å føle deg bedre, men syns jo heller du burde spesifisere HVA som mangler for at du får ditt valgalternativ frem om det ikke allereder er tilstede så legger jeg den inn. Ellers bare si at jeg er litt usikker på om der faktisk er noen forskjell mellom AnaroKommunisme og AnarkoKapitalisme i praksis, selv om jeg ser en relativt høy risiko for at AnarkoKommunismen dropper Anarkismen og blir ren Kommunisme, men da vil de ikke lenger være anarkister da.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja der er mange forskjellige styreformer å velge mellom.

http://en.wikipedia....olitical_system

 

Om vi hadde fått lov til å velge styreform, hvilken hadde du foretrukket?

 

(Blandinger er ikke bare mulig men vanlig, men velg den som du mest identifiserer din preferanse med)

 

Eventuellt om din preferanse ikke er inkludert (Kleptocracy - Rule by thieves, anyone?) Så si fra så skal jeg legge den til

Avstemmingen er sterkt partisk. Du har lagt "anarki" sammen med "annet" slik at alle som ikke finner sitt alternativ ovenfor blir tvunget til å støtte anarki selv om de ikke gjør det.

Stemmer ikke ettersom jeg har klart sagt ifra om det er noen som ønsker ett annet alternativ enn de som nevnes i wikipedia som det linkes til vil jeg legge disse til. Ingen, heller ikke du, har gitt uttrykk for at deres preferanse ikke var tilstede.
Og ut fra at det er du som har lagd denne avstemningen med de preferanser som du har uttrykt på dette forumet så er jeg ikke i tvil om at dette er en bevisst strategi og ikke et feilgrep.

Nei det var intet feilgrep ettersom jeg la inn de fra wikipedia som jeg syns var mest kjent (for å ikke gjøre listen enda lengre enn den var). Den eneste som IKKE kom fra wikipedias liste var Ineptocracy som er en relativ ny en som jeg syns var interressant nok.

 

Hvis du vil ha noe som helst legitimitet så gjør du om avstemningen straks og legger anarkisme som et eget alternativ (kanskje delt opp i kommunistisk og kapitalistisk anarkisme) og "annet / ingen av de ovenfor" som et eget alternativ.

 

Tja, jeg kan alltids legge til "Annet" om det får deg til å føle deg bedre, men syns jo heller du burde spesifisere HVA som mangler for at du får ditt valgalternativ frem om det ikke allereder er tilstede så legger jeg den inn. Ellers bare si at jeg er litt usikker på om der faktisk er noen forskjell mellom AnaroKommunisme og AnarkoKapitalisme i praksis, selv om jeg ser en relativt høy risiko for at AnarkoKommunismen dropper Anarkismen og blir ren Kommunisme, men da vil de ikke lenger være anarkister da.

 

Nei å legge to forskjellige kategorier sammen er et ekstremt skittent statistisk grep. Og det er helt tydelig at du har gjort dette for å sanke stemmer til anarkisme.

Inntil du skiller ut "anarkisme" fra "annet" til egne kategorier har avstemmingen din INGEN legitimitet og er bare ren søppel!

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Nei å legge to forskjellige kategorier sammen er et ekstremt skittent statistisk grep. Og det er helt tydelig at du har gjort dette for å sanke stemmer til anarkisme.

Inntil du skiller ut "anarkisme" fra "annet" til egne kategorier har avstemmingen din INGEN legitimitet og er bare ren søppel!

 

Tja, eller er du bare sur fordi din favoritt (Status quo) ikke leder, men er på 3.plass?

 

1. Teknokrati

2. Direkte Demokrati

3. Parlamentarisk Demokrati

4. None of the above (Anarki)

 

PS. Legger til "annet" etter denne voldsomme metode-kritikken fra Flesvik.

 

Om noen skulle ha trykket "None of the above" med en annen hensikt en å indikere ett ønske om leve i frihet uten noen herskere (Anarki) bes disse om å trykke "Slett min stemme" og velge "annet" samt indikere ved en post/PM hva dette annet som mangler er for å kunne inkludere dette alternativet.

 

Ellers kan jo Flesvik trøste seg med at dette igrunnen er et lite metodologisk problem sammenlignet med andre som denne undersøkelsen har.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Nei å legge to forskjellige kategorier sammen er et ekstremt skittent statistisk grep. Og det er helt tydelig at du har gjort dette for å sanke stemmer til anarkisme.

Inntil du skiller ut "anarkisme" fra "annet" til egne kategorier har avstemmingen din INGEN legitimitet og er bare ren søppel!

 

Tja, eller er du bare sur fordi din favoritt (Status quo) ikke leder, men er på 3.plass?

 

1. Teknokrati

2. Direkte Demokrati

3. Parlamentarisk Demokrati

4. None of the above (Anarki)

 

PS. Legger til "annet" etter denne voldsomme metode-kritikken fra Flesvik.

 

Om noen skulle ha trykket "None of the above" med en annen hensikt en å indikere ett ønske om leve i frihet uten noen herskere (Anarki) bes disse om å trykke "Slett min stemme" og velge "annet" samt indikere ved en post/PM hva dette annet som mangler er for å kunne inkludere dette alternativet.

 

Ellers kan jo Flesvik trøste seg med at dette igrunnen er et lite metodologisk problem sammenlignet med andre som denne undersøkelsen har.

Og uærlighetene dine bare fortsetter ser jeg. Du har beholdt none of the above /anarki for å beholde de stemmene du har fått på uærlig vis, og ikke en gang omdøpt den til et rent anarki alternativ for å lure flere til å stemme på det uten at de støtter anarki.

Hvis du har noe som helst ærlighet igjenn i deg (noe jeg tviler sterkt på) så sletter du none of the above alternativet og oppretter et NYTT rent anarki alternativ og da helst delt opp i kommunistisk og kapitalistisk anarki.

 

Så får du heller oppfordre anarkister til å stemme på nytt.

 

Frem til du gjør dette er denne undersøkelsen helt verdiløs.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Du ba om

Inntil du skiller ut "anarkisme" fra "annet" til egne kategorier har avstemmingen din INGEN legitimitet og er bare ren søppel!

Hvilket jeg nå har gjort, og da kommer du med mer du vil endre:
....frem til du gjør dette er denne undersøkelsen helt verdiløs.

 

Tror nok du vil anse at enhver undersøkelse som ikke gir det "rette" svaret (indirekte/parlamentarisk demokrati) som "verdiløs".

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Endringen var absolutt på sin plass da det kan påvirke antallet stemmer. Nå bør alle stemmer nullstilles, da noen kan ha stemt "feil" tidligere. Når teksten endres vesentlig etter at stemmene er blitt avgitt er det i beste fall missvisende.

 

Jeg kan godt leve med at du og flesvik ikke tror at folk er istand til å forstå at både

None of the above (Rule yourself, have no rulers but law. ie Anarchy)
og
Liberty  (Rule yourself, have no rulers but law. ie Anarchy)
innebærer fravær av herskere og at de derfor "egentlig" ønsket en eller annen ukjent form for herskere som ikke ble nevnt over og ikke anarki.

 

Slik kan dere klappe dere selv på ryggen og trøste dere med deres tro på Staten som den ufeilbarlige gud og avskrive stemmene for frihet.

 

 

Dog kan dere ikke komme bort fra at oppsluttingen om Parliamentarisk Demokrati (status quo) er elendig.

 

Tross alt det er KUN innen "Liberty" hvor der muligens er noen stemmer som "egentlig" ikke forsto hva de stemte på og som ikke gadd be om andre alternativer.

Dog jeg tviler sterkt på at folk er så idiotiske som dere ser ut til å tro.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...