Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Et år i Japan - mobiltelefoni

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har prøvd å søke litt, men fant ikke noe på forumet som hjalp meg. Jeg reiser som utvekslingselev til Japan i VG2 til høsten. Jeg trenger en telefon der borte, men dette trenger selvsagt ikke være noe mer enn de aller mest basic telefonene. Jeg trenger bare å sende meldinger og ringe.

Hva er den beste løsningen for meg? Kjøpe en telefon eller leie? Kontantkort eller månedsabonnement? Er det vanskelig når man ikke er myndig?

Jeg vet så godt som ingenting om mobiltelefoni i Japan, annet enn at de bruker et helt annet system enn vi gjør i Europa og Nord-Amerika.

Hvis noen har erfaringer eller lenker setter jeg stor pris på det.

PS: Jeg skal ikke være der borte et helt år. Kan det være problematisk? Det blir bare 10 måneder.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

De aller fleste mobiler støtter hele verden (med unntak Nord-korea). Skal ikke være noe problem å finne en enkel og billig mobil. Har vært mobil selger i Expert i 2 år, men er desverre utdatert på mobiler nå til dags.Stikk innom Expert eller Elkjøp, spør etter en enkel og billig mobil. :)

Kjøp her før du reiser, så slipper du maset på å finne en mobil med norsk språk der borte. Det har du sikkert tenkt på alt.

Lenke til kommentar

Vurder å kjøpe en billig (engelskspråklig) telefon der borte med abonnement - det er sannsynligvis den rimeligste og beste løsningen, og har dekning for alle tjenestene som er tilgjengelig.

PS: Misunner deg; har vært i Japan to ganger og det er et fantastisk land :)

Lenke til kommentar

De aller fleste mobiler støtter hele verden (med unntak Nord-korea). Skal ikke være noe problem å finne en enkel og billig mobil. Har vært mobil selger i Expert i 2 år, men er desverre utdatert på mobiler nå til dags.Stikk innom Expert eller Elkjøp, spør etter en enkel og billig mobil. :)

Kjøp her før du reiser, så slipper du maset på å finne en mobil med norsk språk der borte. Det har du sikkert tenkt på alt.

En norsk mobil støtter Japan like dårlig som den støtter Nord-Korea. Japan er GSM-løst, de bruker et helt annet system. SMS eksisterer ikke, de bruker e-post, men denne e-posten er knyttet opptil telefonnummeret, slik at du ikke kan sende sms med en utenlandsk mobil. Man kan heller ikke ringe med en norsk mobil.

Takk for hjelpen, men med Japans systemer fungerer det dessverre ikke. Her i Norge har jeg en Blackberry, så jeg må nok regne med å kjøpe noe langt dårligere der borte.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, men med Japans systemer fungerer det dessverre ikke. Her i Norge har jeg en Blackberry, så jeg må nok regne med å kjøpe noe langt dårligere der borte.

Ikke si det; de har vanvittig fete telefoner, men det henger vel der - som her - sammen med pris.

Android og iPhone begynner også å få en viss utbredelse nå, men det er fremdeles mange modeller (mye flip-telefoner med digre skjermer) som ihvertfall jeg aldri har sett i vesten.

Lenke til kommentar

En norsk mobil støtter Japan like dårlig som den støtter Nord-Korea. Japan er GSM-løst, de bruker et helt annet system. SMS eksisterer ikke, de bruker e-post, men denne e-posten er knyttet opptil telefonnummeret, slik at du ikke kan sende sms med en utenlandsk mobil. Man kan heller ikke ringe med en norsk mobil.

Hva i alle dager er dette for noe sprøyt? Alle moderne 3G telefoner støtter det japanske nettet. Men ja riktig det er GSM løst, men 3G dekninga er god.

• Liker 1
Lenke til kommentar

TheJapanChannelDcom har veldig mange gode videoer om hvordan ting fungerer i Japan, blant annet

om mobiltelefoner. Skulle ikke videoen svare på alt du lurer på så er han veldig flink til å svare på spørsmål.

Herregud, at jeg ikke tenkte på ham. Har subscribet på videoene hans og sett dem i over et år. Teit at jeg ikke har sett denne.

Takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...