Gå til innhold

Hvilket spill leter jeg etter

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake leste jeg en artikkel om et heller spesielt strategispill, men så glemte jeg hele greia en stund, og nå finner jeg ikke tilbake til det.

Spillet gikk ut på at man hadde et sett med soldater. Man måtte så planlegge en rute/taktikk på et brett og sende soldatene i krig. Men etter dette hadde man ikke lenger kontrollen, hvordan det gikk var avhengig av om din plan var bedre enn motstanderens, som også planla en rute på forhånd.

Hvilket spill leter jeg etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei.

Det var slik at to spillere på forhånd bestemte hva soldatane skulle gjøre, så startet spillet. Da var resulltatet avhengig av hvor bra planleggingen var... Man kunne ikke påvirke resultatet etter spillets start. Om jeg ikke husker feil.

Men nå må jeg nesten prøve spillet du foreslo også :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Spillet gikk ut på at man hadde et sett med soldater. Man måtte så planlegge en rute/taktikk på et brett og sende soldatene i krig. Men etter dette hadde man ikke lenger kontrollen, hvordan det gikk var avhengig av om din plan var bedre enn motstanderens, som også planla en rute på forhånd.

Høres ikke helt ut som Frozen Synapse (siden man kan endre ordrene til soldatene per runde), men du kan jo se på denne videoen sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...