Mr.M Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Bare meg som ikke hadde hørt om dette? Snublet over at det ikke lengre vil bli sendt ut oblater som bevis på betalt årsavgift http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/OblaterKontrollmerker Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Aldri hørt noe om det her nei. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Meiner eg har høyrt snakk om det før, men det kom vel aldri noko stadfesting før i dag. Good riddance etter min meining. Med dagens datasystem forstår eg ikkje kvifor det har eksistert så lenge som det har. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Dette har vært snakk om i flere år, endelig på tide sier jeg! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 De snakket om det tidligere i år (evt på slutt av fjoråret). Tenker meg at det blir plastikkskilt på meg etter 1 mai! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hvordan skal jeg finne ut om naboen sluntrer med årsavgiften? Men støtter tiltaket om å avskaffe oblatene. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Tenker meg at det blir plastikkskilt på meg etter 1 mai! Plastikk utgår, de går tilbake til aluskilt: 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Husk at oblatene må være påklistet ut denne måneden. Men 1 mai kan de trygt fjernes, for de som ønsker det. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hvordan skal jeg finne ut om naboen sluntrer med årsavgiften? Den dagen han/hun må bruke buss.. ^^ 1 Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Leste tilfeldigvis dette her om dagen på VGnett, men har ikke fått noe som helst beskjed om dette fra staten, noe jeg syns er ganske så merkelig. Men men, vet ikke om det er til det positive eller negative. Vet at de sparer penger på å ikke distribuere disse oblatene, men blir det nå slik at bileiere må inn på nett eller noe slikt for å sjekke at alt er iorden i staten sine registre? For slik som det er nå så vet man jo at veiavgift,ansvarsforsikring og at bilen er forskriftmessig i orden. Time will show. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Kjøper man bruktbil så bør man sjekke ut EU-kontroll og årsavgift. Forsikring er eier ansvarlig for så den er grei(stort sett) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Vet at de sparer penger på å ikke distribuere disse oblatene, men blir det nå slik at bileiere må inn på nett eller noe slikt for å sjekke at alt er iorden i staten sine registre? For slik som det er nå så vet man jo at veiavgift,ansvarsforsikring og at bilen er forskriftmessig i orden. De aller fleste vet om de har betalt årsavgift, forsikring og lignende eller ikke. Hvis man ikke får purringer og begjæring om avskilting, vet man i tillegg at Staten (og forsikringsselskapene) har alt i orden. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 De aller fleste vet om de har betalt årsavgift, forsikring og lignende eller ikke. EU-kontroll derimot, som man ikke får noen "innkalling" til lenger (de sluttet jo å sende brev om det) er lettere å glemme (særlig når det bare er annethvert år), helt til avskiltingsbegjæringen kommer... På forsikring og årsavgift får du jo tross alt en regning (post eller eFaktura) du må betale. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 De aller fleste vet om de har betalt årsavgift, forsikring og lignende eller ikke. EU-kontroll derimot, som man ikke får noen "innkalling" til lenger (de sluttet jo å sende brev om det) er lettere å glemme (særlig når det bare er annethvert år), helt til avskiltingsbegjæringen kommer... På forsikring og årsavgift får du jo tross alt en regning (post eller eFaktura) du må betale. Du får purring og advarsel før de tar skiltene. Det finnes mange tjenester på nett som hjelper deg å huske fristen for neste kontroll om du ikke har en kalender å notere det i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå