randome Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hei! jeg driver å prøver og lage en enkel nettside med en login funksjon. Jeg har fått til å lage login form etc via dreamweaver med Server behaviors og Login user. dette funket fint da jeg fikk den til å skjekke om brukernavnet og passordet stemte fra database tabellen. det jeg lurte på er om det er vanlig å bare la passord til brukere stå med klartekst for meg i databasen? lurer også på det med restrict access to page, via den kunne jeg lage eksempel en gruppe brukere. Men hvordan bestemmer jeg hvilke brukere som tilhører gruppene? (fikk ikke velge en tabell med den funksjonen) Bruker phpMyAdmin til databasen og Dreamweaver CS5.5 Takker for svar! Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Det vanlige er vel å hashe det med f.eks sha512 eller md5. Problemet med å la det ligge i klartekst er hvis brukere registrerer brukernavn, passord, og epost så viser det seg at de bruker samme passord på epost også. Da har man litt problemer hvis noen crackere får tak i databasen. Annet problem er jo fristelsene du eller dine medarbeidere får med å prøve å logge inn på noen sin epost. Tipper forresten at du ikke bruker phpMyAdmin som database. Ettersom phpMyAdmin bare er et verktøy for å administrere og manipulere databasen. Personlig har jeg ingen erfaring med Dreamweaver sine "snippets" eller hva du vil kalle det, men for å få litt mer forståelse anbefaler jeg deg å "kode for hånd". Bare installer XAMPP eller WAMP og prøv deg fram derfra. Finnes jo en drøss med "php tutorials" på nette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå