Gå til innhold

Hvilket kamera burde jeg velge?

Anbefalte innlegg

Mange som har skrevet slike emner og innlegg før meg, men tengte det var like greit å skrive et selv.

Jeg tengte jeg skulle kjøpe meg et speilreflekskamera, men jeg er heeelt nybegynner på dette så håper dere kan hjelpe meg litt.

Jeg tenker å bruke kameraet til å knipse litt bilder her og der når det skjer noe, så trenger ikke det beste av det beste.

Har sett litt rundt, men har holdt meg til Canon, fordi det er det jeg har hørt fra folk jeg kjenner at funker bra. Kikket litt på Canon EOS 550D, EOS 1000D og har så vidt vært innom EOS 450D.

Men vet ikke helt hva jeg skal gå for, vil helst ikke over 4000kr, så om dere vet om noe annet jeg burde gå for.

Takker for svar B-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du synes det er greit å filme så ville jeg godt for 550D. Veldig god videofunksjonalitet som de andre du nevner mangler. Det er også et knallbra kamera med nær identisk bildebrikke som 7D. I sistnevnte betaler du et par tusenlapper ekstra i hovedsak for raskere skuddtakt, raskere autofokus og mer solid hus. Alle disse tingene er verdt å ha, men kanskje ikke for deg. Bildene blir like fine, sett at du har samme objektiv på dem:)

Du kan også se på speilløse kameraer om du knipse litt når det skjer noe. De er rimelige og fysisk mindre, men har gjerne samme bildebrikke som i speilreflekskameraer og utskiftbare objektiver. Noen butikker kaller dem for "hybridkamera" eller lignende. Mange ulike navn og ikke alltid lett å finne i menyene. Poenget er at de er lettere å ta med seg og gjør kanskje at du kommer til å ta flere bilder på grunn av dette. Verdt å se på, hvert fall:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...