raym123 Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hei. Jeg har blitt oppsagt pga endringer i bedriften, oppsigelsen fikk jeg før jeg gikk ut i 3 mnd permisjon. Jeg har 3 mnd oppsigelsetid, dette skal løpe etter permisjonen er over. Jeg vil ikke tilbake ditt etter permisjonstiden pga stillingen min er allerede overtatt av ny person i løpet av permen min og da blir det bare og jobbe med andre ting for og få oppsigelsetid. Spørsmålet er om bedriften kan kreve at oppsigelsetiden skal begynne etter permisjonstiden? Hvis dem kan kreve det så lurer jeg på om jeg kan si opp selv og da kreve at oppsigelsen skal gå i permisjonstiden? Takker for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Siden du ikke nevner det, regner jeg med at du ikke er organisert. Da er det kun arbeidsmiljøloven som gjelder for deg. Les 15-3. Oppsigelsesfrister. "(9) Arbeidstaker som er permittert uten lønn i forbindelse med driftsinnskrenkning eller driftsstans, kan gå til oppsigelse med en oppsigelsesfrist på 14 dager regnet fra den dag oppsigelsen blir mottatt av arbeidsgiver. Dette gjelder uansett hvilken oppsigelsesfrist som følger av loven eller avtale." Endret 11. april 2012 av Cerwell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå