HankScorpio Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Heihei! Jeg har begynt å tenke litt på studietiden og hvilke universiteter jeg skal søke på osv. Jeg vet jo at studietiden er mye mer enn bare jobbing og lekser. Så derfor har jeg lenge ønsket å flytte hjemmefra i studietiden, slik at jeg kan bli mer selvstendig, møte nye mennesker og oppleve en ny by. Jeg bor nå i Trondheim og det er jo ganske perfekt for meg ettersom jeg har vurdert Informatikk eller Datateknikk, og NTNU er jo selvsagt kjent for sine tekniske linjer. Jeg har også vurdert Informatikk hos UiO. Oslo er en by jeg alltid har lyst til å oppleve og har ikke hatt sjansen enda. UiO er jo også et veldig anerkjent universitet, men kanskje ikke så mye som NTNU når det gjelder tekniske linjer. Spørsmålet mitt er: Er det verdt det å flytte hjemmefra i studietiden hvis man har et veldig kompetent universitet i nærheten? Jeg sparer jo mye penger som jeg ville ha brukt på hybel. Men på den andre siden har jeg også alltid hatt lyst til å flytte hjemmefra i studietiden. What to do? Endret 11. april 2012 av HankScorpio Lenke til kommentar
xaco Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Selv om du studerer i samme by som du kommer opprinnelig fra så flytt hjemmefra. Du sparer ikke all verden med penger på å bo hjemme, du får mer i studielån siden du ikke får omgjort lån til stipend om du bor hos foreldrene dine. Om du har lyst til å studere informatikk på UiO så kan jeg fint anbefale det. UiO har faktisk det eldste og om jeg ikke husker feil det største fagmiljøet i informatikk i landet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Man bør i hvert fall flytte hjemmefra. Jeg mener prioritet nummer én når man velger studiested alltid må være studiekvalitet. Hvor får du en best mulig utdannelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå