Pjwho Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hei er ganske ny innen HDD men fått tak i meg en Hybrid SSD-HDD som ikke helt imponerer meg er det noe jeg kan ha gjort feil ? Viser med et bilde av noen tester jeg har kjørt på min Bærbar som er en ASUS G74SX. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Har ikke selv noen erfaringer åvise til på dette feltet ennå, men jeg gjetter på følgende muligheter: Disken din er ikke ferdig "utlært". Gi den noen oppstarter til, så skal du se at det går kjappere. Mulig at benchmark-programmer er dårlig tilpasset tester mot hybrid-disker. Prøv heller å teste oppstartstider på windows og programmer. Nb: du må ha startet et program et par ganger eller så for å få nytte av hybrid-disken på dette området. Sjekk med leverandør (evt. bruksanvisning) om det kreves ekstra drivere installert for å få utnyttet kapasiteten på hybrid-disken din. Lenke til kommentar
Pjwho Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Har ikke selv noen erfaringer åvise til på dette feltet ennå, men jeg gjetter på følgende muligheter: Disken din er ikke ferdig "utlært". Gi den noen oppstarter til, så skal du se at det går kjappere. Mulig at benchmark-programmer er dårlig tilpasset tester mot hybrid-disker. Prøv heller å teste oppstartstider på windows og programmer. Nb: du må ha startet et program et par ganger eller så for å få nytte av hybrid-disken på dette området. Sjekk med leverandør (evt. bruksanvisning) om det kreves ekstra drivere installert for å få utnyttet kapasiteten på hybrid-disken din. Takker for svar. Men jeg nevnte vell ikke helt åssen oppsettet mitt var her. siden det er plass til 2 interne disker i min G74SX bruker jeg. Plextor SSD Som C:\ Windows Hard Disk SSD-HDD Hybrid til Spill, Programmer osv. Den Eksterne er fylt med filmer og musikk. Lenke til kommentar
Pjwho Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Sequential hastigheten min ble nå 20-25% raskere, random er den samme men dette var grei økning med å google i noen timer. Installerte Firmware fra en boot cd isteden for den medfølgte windows install filen. Håper andre kan ha nytte av dette og Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå