TMB Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Hei. Har tenkt å skaffe meg nettlagring for å ha backup av diverse ting, hovedsakelig bilder og noen mindre videofiler. Eneste jeg har testet ut så langt er Dropbox, eneste minuset her er at man ikke kan velge hvilke mapper som skal synkroniseres, de må flyttes til inni "Dropbox"-mappa, men det lar seg egentlig enkelt ordne med NTFS junction points. Ser at Dropbox koster ~570 NOK i året for 50GB. Det holder lenge med 50GB, men de har ikke noe mindre. Noen som kan komme med innspill eller som vil dele erfaringer? Akkurat nå har jeg rundt 20GB med ting som skal tas backup av, men det øker jo etterhvert. På forhånd takk Endret 11. april 2012 av TMB Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hva med Jotta.no? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Skydrive.... Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. april 2012 Forfatter Del Skrevet 18. april 2012 Takk for svar folkens men endte med at jeg kjøpte 50GB Dropbox. Fikk med den lagringsplassen jeg allerede hadde skaffet meg med gratiskonto via referrals o.l. så er oppe i 60GB Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Ellers kan jeg anbefale crashplan+ for backup. Ubegrenset plass for $3/mnd. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Crashplan og Backblaze er to spesielle backupkonkurenter. Prisen er upåklageleg lav. Men... Ingen av dei har backup av eigen data, Backblaze sletter data du ikkje lengre har etter 30 dager. Ergo det er ikkje bare å laste opp og tro at dataten din er trygg der. Du må bevise til Backblaze at du enda har dataen. Forsvinner noko frå maskina di utan at du er klar over det og oppdager det først etter 3 måneder, så er det for seint, dataen din er tapt. Eg kjenner ikkje detaljane til Crashplan i same grad som Backblaze, men trur det er tilsvarande då dei priser seg likt. Men dette er i grenseland i kva eg kaller backupløysning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå