Gå til innhold

[Løst] Beste/billigste nettlagring? Dropbox?

TMB

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt å skaffe meg nettlagring for å ha backup av diverse ting, hovedsakelig bilder og noen mindre videofiler.

Eneste jeg har testet ut så langt er Dropbox, eneste minuset her er at man ikke kan velge hvilke mapper som skal synkroniseres, de må flyttes til inni "Dropbox"-mappa, men det lar seg egentlig enkelt ordne med NTFS junction points.

Ser at Dropbox koster ~570 NOK i året for 50GB. Det holder lenge med 50GB, men de har ikke noe mindre.

Noen som kan komme med innspill eller som vil dele erfaringer? Akkurat nå har jeg rundt 20GB med ting som skal tas backup av, men det øker jo etterhvert.

På forhånd takk :)

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crashplan og Backblaze er to spesielle backupkonkurenter. Prisen er upåklageleg lav. Men...

Ingen av dei har backup av eigen data,

Backblaze sletter data du ikkje lengre har etter 30 dager. Ergo det er ikkje bare å laste opp og tro at dataten din er trygg der. Du må bevise til Backblaze at du enda har dataen.

Forsvinner noko frå maskina di utan at du er klar over det og oppdager det først etter 3 måneder, så er det for seint, dataen din er tapt.

Eg kjenner ikkje detaljane til Crashplan i same grad som Backblaze, men trur det er tilsvarande då dei priser seg likt. Men dette er i grenseland i kva eg kaller backupløysning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...