krklevj Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Trenger hjelp til å finne ut mer om denne teleskop-fluestanga. Den er arv fra min bestefar, og det er stort sett alt jeg vet om den. Av merket jeg har tatt bilde av kommer det frem at den visstnok skal hete Speed-Craft 119C, men etter resultatløse søk på nettet, lurer jeg på om det er noen andre som kan ha noe mer informasjon om stanga enn dette. Spesielt ang. alder og hvor i verden den stammer fra. Mest sannsynlig kjøpt mellom 1970 og ikke senere enn 1990. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Ser mer ut som markstang enn fluestang, spør du meg. Lenke til kommentar
Minecrafter Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 jeg har aldri sett en fluestang som er teleskop... eller markstenger med flere enn en ring på stangen, de har vanligvis bare en ring på enden av stangen som man fester snøret i. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Markstangen vi fant på loftet i hytta vi tok over hadde én ring per "ledd". Hovedgrunnen til at jeg synes det ser ut som markstang er tykkelsen, samt at den ikke kan være spesielt bøybar. En vanlig fluetang er noen få millimeter tykk og ekstremt fleksibel. Lenke til kommentar
krklevj Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Jo da, den er nok så fleksibel når den er helt utfelt, men ikke på langt nær så fleksibel som en vanlig fluestang i si #5. Denne ble brukt til å fiske laks, enten med flue eller mark. Vet at han dreiv på med begge deler. Feilmerket kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå