Draugen1 Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Poden slutter på SFO og skal gå hjem/til kompiser etter skolen før vi er ferdig på jobb. Da er det på tide med en telefon, er det noen som har erfaringer evt. anbefalinger Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) En 8 åring trenger vel ikke en smarttelefon? holder vel fint med den gamle mobilen din o.l? edit: Noe sånt kanskje? http://www.elkjop.no/catalog/mobil-og-gps/no_mobiltelefoner/mobiltelefon?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryUUIDLevel2%3DK1MKeQuvRmgAAAEnrzZ94OGk%26Type%2Bmobiltelefon%3DTradisjonell%2Btelefon%26online%3D1%26%40Sort.ProductListPrice%3D0&SelectedAttribute=Tradisjonell+telefon Endret 11. april 2012 av Gurre Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Enig. Android-telefon medfører bare at han laster ned farlige applikasjoner eller applikasjoner som er tilpasset voksne. Samt tåler de lite og tømmes fort for batteri. De er også lette å forbruke store mengder datatrafikk på. Gi han en skikkelig 'dum' telefon istedet! Endret 11. april 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
Draugen1 Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 tja jeg var vel der en stund jeg også at han bare trengte noe gammelt ræl... Men etter litt fundering tenkte jeg at jeg har ingen problemer med å stoppe bruk av nett og betalingstjenester. Og hvorfor skal han lære seg å bruke utdatert teknologi? Vurderer disse: Android tusen spenn: http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/S5360BLACK/samsung-galaxy-y-s5360-smarttelefon-sort "dum" telefon 500: http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/E2370BLACK/samsung-e2370-xcover-mobiltelefon Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Ikke at jeg har prøvd slike selv, men jeg regner Android har et rikelig utvalg av apps som lar foreldre ta styring på nettbruken og nedlasting av apps på barnas telefon. Med mindre det er en godt over gjennomsnittet varsom 8-årig gutt vi snakker her, tror jeg jeg ville gått for en telefon som tåler en støyt. Førstevalget ville nok vært en Motorola Defy+, men også Samsung Xcover og SonyEricsson Xperia Active ville vært aktuelle kandidater. Edit: Og hvorfor skal han lære seg å bruke utdatert teknologi? Nerden i meg kunne ikke vært mer enig. Endret 11. april 2012 av Dummst Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Gi for all del ikke en 8 åring en dumbphone. Fullstendig bortkasta penger da en telefon uten apps garantert må byttes ut når han ser at de andre i klassen får angry birds osv på telefonene sine. Heller ingen grunn til å kjøpe gammel tech som er vanskelig å bruke når du får gode android-telefoner til under 1000kr. Ta en titt på Galaxy Gio. https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-gio-144223 Koster det samme som Galaxy Y men har bedre skjerm. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Personelig synes jeg selv det er helt bak mål å gi en mob til en 8åring, MEN vet mange foreldre gir mob til barna sine pga nevnte orsaker og som å dra alene med buss/avstand. Isåffal som nevnt, kjøp en mobil som er så enkel å billig som mulig som han kan ringe med å sende sms/mms, trenger ikke noe mere og fancy enn det. Er mange å velge mellom som er billige, ta en titt på chess,onecall og netcom sine nettbutikk sider. Endret 13. april 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hva om gutten vil ha android fordi mange av kameratene hans har det, Og da er det ikke så kult og komme med en dum-telefon når alle andre har android. Jeg huska da jeg var liten og fikk min første mobil. Da ble jeg gjort narr av fordi jeg hadde Motorola og ikke Nokia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå