Gå til innhold

Betale på nett med Visa Classic?

bkf_94

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal betale på nett men er ikke sikker på om jeg gjør det riktig.

Jeg skriver innkortnummer (alle nr på framsiden av kortet), dato, så er jeg litt usikker på hvor jeg skal finne CID nr.

Slik jeg forstår det så er det de tre siste siffrene rett over signaturen på baksiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at det er de tre siste sifrene ovenfor signaturen. Har du skrevet inn feil så går heller ikke betalingen igjennom så det er bare å prøve seg frem. CID står forresten for Card Identification (ID), men har ofte flere navn. På norsk kalles det ofte bare "sikkerhetstegn" eller noe slikt vagt, men det er "alltid" de tre siste sifrene.

Setter tråden som løst :)

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Det stemmer at det er de tre siste sifrene ovenfor signaturen. Har du skrevet inn feil så går heller ikke betalingen igjennom så det er bare å prøve seg frem. CID står forresten for Card Identification (ID), men har ofte flere navn. På norsk kalles det ofte bare "sikkerhetstegn" eller noe slikt vagt, men det er "alltid" de tre siste sifrene.

Setter tråden som løst :)

Takk for svar :D men det er problemet, at etter jeg har skrevet inn alt. Så står det at overføringen var misslykket pga de ikke kunne gjenkjenne CID nr, noen ideer? :)

Lenke til kommentar

Bare så det er helt klart; skriver du inn:

Bakside_Visakort.jpg

Hvis det ikke funker så kan det være en idé å spørre banken din.

Edit:

Fjernet at tråden stod som løst, da det kan være noe annet som er problemet.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Bare så det er helt klart; skriver du inn:

Bakside_Visakort.jpg

Hvis det ikke funker så kan det være en idé å spørre banken din.

Edit:

Fjernet at tråden stod som løst, da det kan være noe annet som er problemet.

Takk igjen :)

Jeg testet en annen betalingsmetode med ''BankID'' og da står det at jeg får en engangskode, hvor får jeg den? Har sett mine foreldre har en veldig liten kalkulator lignende ting fra banken, og tror det er den :p

Hvordan skaffer man seg en sånn? :p

Lenke til kommentar

Det stemmer at du trenger den lille "kalkulatoren" for å få en engangskode (ser forskjellig ut fra bank til bank). Du skal ha fått med en slik når du fikk Visa-kortet ditt, hvis ikke så kan du kontakte banken din for å få en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...