Gå til innhold

Activision saksøkes for patentbrudd (Mac, PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om dette viser seg og ikke vær sant, håper jeg fortsatt at Activision blir saksøkt.
Og hvorfor? Virker heilt meningsløst å saksøke Activision uten grunn...
De fortjener virkelig ikke noe bedre.

kommentaren din er ugyldig. Activision er eit strålande firma, som har laget mange gode spill.

Lenke til kommentar
Om dette viser seg og ikke vær sant, håper jeg fortsatt at Activision blir saksøkt.

kommentaren din er ugyldig. Activision er eit strålande firma, som har laget mange gode spill.

De har vell strengt tatt ikke laget noen spill i det hele tatt i de siste 10 årene som er gode, og de pisser på kjøperne, og melker!

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Activision har vel strengt tatt ikke laget spill.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kommentaren din er ugyldig. Activision har ikke laget spill.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her har man egentlig tatt patent på Ideen på hvordan et Multiplayer spill fungerer på nettet.

Jeg kan garantere dere at måten det blir implementert på bryr ikke selskapet seg en dritt om, dermed så er det på nytt snakk om en Ide som det settes patent på og kreves inn penger for uavhengig av om selskapet som står bak ideen greier å gjøre noe med den.

Sånt er rett og slett Patetisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vell nå er jo det Activision har gjort hele tiden, kanskje det er karma ; )

Pluss at de har ikke laget noen gode spill på år

Lenke til kommentar

Merkelige patenter er ikke noe nytt.

http://www.amobil.no/artikler/apple_faar_patent_paa_tofingerzoom/78887

http://www.amobil.no/artikler/tar_patent_paa_grepet_ditt/78628

http://www.amobil.no/artikler/htc-telefoner_kan_bli_bannlyst_i_usa_i_2012/105000

osv, osv.

Når man kan patentere ideer, og banalt enkle ting så mister dette med patenter litt verdien sin spør du meg. Dette er nok et selskap som er ute etter litt kjappe cash.

Jeg skjønner at teknologi skal beskyttes, iallefall i en viss periode, slik at de som brukte milliarder på å utvikle den kan sitte igjen med gevinst. Men nå føler jeg at det har kommet til det punkt at patenter hindrer fremskritt. Folk patenterer faen meg alt.

Forundrer meg ikke om det finnes patent for begge veier ved å skru en skruv, slik at man ikke kan lage skruver som skrus motsatt vei uten å bli saksøkt, eller at man bare kan skru skruven inn, og ikke ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg leser det patent dokumentet riktig, så vil jo denne patenten gjelde for nesten alle online spill som er på markedet.

Patenten ser ut til å være for en virtuell verden der brukerene får tilgang via hver sin klient sessjon, og hvor de observerer den virtuelle verden fra sitt perspektiv. Og all informasjon om bevegelse sendes til en sentral server som vidreformidler det til andre klienter, og en database over miljøet som forteller hvor ting er.

Men ett problem jeg kan se er jo at denne patenten ble søkt om i 2009, og godkjent i 2011. Dette bør vel da si at de har fått patent på ett system om har vært i allmen bruk i ett par tiår allerede, noe som burde ha gjort patent søknaden bortimot ugyldig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...