DeltronZero Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hey, fler enn meg som skal ta denne opp igjen? Husker noen hvordan jeg beregner internrente på kalkulatoren? Legger inn alle verdiene i CF og trykker IRR og så CPT , men husker ikke hvilke variabler jeg skulle bruke (C01, F01, C02, F02 osv) Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hehe, det heter Konteeksamen, grunnet forkortelsen av "Kontinuasjons Eksamen". Ikke KVANTEeksamen. Sorry as måtte bare -.- Men hvis du skal ha en eksamen i kvantemekanikk (kvanteeksamen) så burde du ikke tenke så mye på internrente =) Lenke til kommentar
DeltronZero Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Artig du! Har nok ikke noe kvantemekanikk i økonomistyring nei... vet ikke hvordan jeg fikk til den skrivefeilen, men setter uansett større pris på svar på spørsmålet mitt Lenke til kommentar
DeltronZero Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Hvordan skal jeg regne ut skatten i et resultatbudsjett når ingen sats er oppgitt? Har f.eks en oppgave som kun oppgir inntekter/utgifter/arbeidskapital og selskapsskatt på 28% før vanlig skatt. I fasiten ser jeg at de bruker en helt annen sats. Eks: Driftsinntekter: 15 000 Kostnader: - 12 000 Skatt: -302 Hvordan er det meningen at jeg skal finne denne satsen selv? Finner ingenting i oppgaven jeg kan bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå