Gå til innhold

Hjelp med oppsett av selvbyggs-pc. Budsjett: Maks 8000,-

Anbefalte innlegg

Min første pc som jeg skal bygge. Jeg har valgt komponenter til ca 7-8000 kr. Og vil ikke gå over 8.000!

Lurer på om komponentene jeg har valgt passer med hverandre eller om pc-en i det hele tatt kommer ti å starte med det.

Eneste jeg sliter med er å velge delene, med å sette det sammen og starte operativ system osv kan jeg veldig godt selv. Så, hvilket tips/råd har dere til meg?

Motherboard

Asus P8Z68-V LE Socket LGA1155 Chipset Intel Z68 – ATX

Processor Intel Core i7 3820 – 3,6 GHz(max 4,0 GHz Turbo)

Cache L3 12Mb

Socket LGA 2011

Graphic Card MSI Grafikkort – GeForce GTS 450

2GB, GDDR3, PCI-Express 2.0

HDD Western Digital HDD

3,5” Caviar Green

2TB, 64MB, SATA III

Power Supply Cooler Master GX – 640W

Blu-Ray LITE ON Blu-ray intern Brenner

12x IHBS122-versjon BULK

Memory Corsair Vengeance Performance

4x4 GB DDR3 – 1600 – PC3 – 12800 – CL9

Case - Cooler Master Miditårn Silencio 550

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motherboard

Asus P8Z68-V LE Socket LGA1155 Chipset Intel Z68 – ATX

Processor Intel Core i7 3820 – 3,6 GHz(max 4,0 GHz Turbo)

Cache L3 12Mb

Socket LGA 2011

Tror du lett ser de ikke passer.

Angående rådet mellom sokkel 2011 og LGA 1155 ville jeg anbefalt 1155 om planen er budsjett mens sokkel 2011 er nok den platformen med tanke på prosessorer (i7 3820) som vil holde seg oppdatert lengst.

Ivybride (i7 3770k) vil komme snart, så da bør du vente på den.

Har du Asus GeForce GTS 450 nå? Eller ville jeg heller vurdert Asus Radeon HD 6870 DirectCU/HD 6670 heller, vet disse ikke er helt oppdaterte for tiden man gir langt mere for pengene i budsjett klassen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

ok, hva er bruken til PCen?

som LMH1 sier er prosessoren feil for sokkelen, og LGA 1155 er bedre for deg, noe jeg derimot ikke støtter er ivy bridge, forskjellene mellom sandy bridge og ivy bridge er minimale og der ivy bridge kommer til å være noe er i bærbare PCer

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg trikset fram dette, ifra deres mening. Mangler en bunnkort, hva anbefales? og stemmer resten nå?

Har råd til ca 1.3k mer for en bunnkort som passer inn her

Case Cooler Master Miditårn

Silencio 550

Power Supply Cooler Master GX – 640W

(RS-650-ACAA-D3)

Processor Intel Core i7 2700k

3,5GHz ( 3,9 GHz Turbo)

Cache LL3 8MB – Socket LGA 1155

Radeon HD 6870

PCI Express 2.1 x16

1GB GDDR5 – DVI

HDMI, DisplyPort

HDD Western Digital HDD

3,5” Caviar Green

2TB, 64MB, SATA III

Memory Corsair Vengeance Performance

4x4 GB DDR3 – 1600 – PC3 – 12800 – CL9

Blu-Ray LITE ON Blu-ray intern Brenner

12x IHBS122-versjon BULK

Endret av Kilabov
Lenke til kommentar

som LMH1 sier er prosessoren feil for sokkelen, og LGA 1155 er bedre for deg, noe jeg derimot ikke støtter er ivy bridge, forskjellene mellom sandy bridge og ivy bridge er minimale og der ivy bridge kommer til å være noe er i bærbare PCer

Olestokk, jeg har valgt et Z77 Chipset IVY Hovedkort, er det ikke verdt det da? Skal jeg bare kjøpe helt vanlig z68 chipset istedenfor hvis jeg IKKE har bruk for Ivy Bridge om f.eks 1 år? Vil i5 2500k klare seg et par år?

Lenke til kommentar

Støtter olestokks oppsett, men hadde byttet skjermkort til et 560 Ti

Olestokk, jeg har valgt et Z77 Chipset IVY Hovedkort, er det ikke verdt det da? Skal jeg bare kjøpe helt vanlig z68 chipset istedenfor hvis jeg IKKE har bruk for Ivy Bridge om f.eks 1 år? Vil i5 2500k klare seg et par år?

Sikker på om du ikke burde spørre om slikt i din egen tråd?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

du vil ihvertfall få 25% ekstra i moms...

har gjelder det samme i7 er ikke nødvendig til gaming, den vil ikke gi deg noe mer enn en i5, 16GB RAM er ikke nødvendig, i gaming bruk vil du kunne toppe 5GB hvis du sitter med massevis av programmer oppe, hvis du vil over det må du drive å redigere film på en annen skjerm samtidig mens du gamer

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...