Sogard Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hei! Jeg lurte på om noen kan gi meg noe input på hvor driftssikker denne bilen her. Har hørt litt ymse, blandt annet at en del slitedeler i drivverket nærmest spises opp . Men så har jeg også hørt av div verksteder også videre at de er de mest driftsikre i denne klassen. Den har gått 208000 og alle servicer er fulgt. Såklart er jo ting som reg reim og vannpumpe som jeg vet må byttes snart, men er det noen andre ting jeg MÅ være oppmerksom på, og som evt kan gi meg store kostnader senere? Er det noe jeg kan sjekke selv? Eller bør jeg evt kreve NAF test? På forhånd takk Aleksander Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Står mye på bilforumet.no om disse. Bilene er langt fra feilfri. Ville styrt unna, spess automat. Hjuloppheng er ofte veldig rustent, så sjekk at kalipperne henger skikkelig fast (dette er ikke tull). Bilene er ofte våt mellom gulvteppe og karosseri. Sjekk hjulstilling, om den har hatt reparasjon på karosseri, at deksel under motor er på plass, lcd displayer ikke fader når kupeen blir varm Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Står mye på bilforumet.no om disse. Bilene er langt fra feilfri. Ville styrt unna, spess automat. Hjuloppheng er ofte veldig rustent, så sjekk at kalipperne henger skikkelig fast (dette er ikke tull). Bilene er ofte våt mellom gulvteppe og karosseri. Sjekk hjulstilling, om den har hatt reparasjon på karosseri, at deksel under motor er på plass, lcd displayer ikke fader når kupeen blir varm Kan bekrefte dette! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Og de er vel forferdelig tørste? Lurte på en slik for noen år siden, en 2,4 quattro aut. helt til jeg leste flere som mente den var nesten umulig å få under litern på mila på langkjøring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Når man kjøper en 10 år gammel bruktbil er ikke bensinforbruket det viktigste. Det er de store utforutsigbare kostnadene man må unngå, da en enkelt reparasjon fort kan overstige bilens verdi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå