Gå til innhold

Orlando - Hvilken bil bør en leie ? Hva bør en se?

Anbefalte innlegg

Jeg, min far og mitt søskenbarn skal 1.mai ha oss en liten tur til Orlando. Jeg og søskenbarnet mitt er 27 begge to, og min far litt over 50år.

Vi har funnet oss et hotel som virker greitt, får mye plass for pengene: http://www.floridaysresortorlando.com/

Har nå kommet så langt at vi sitter å lurer på hvilken leiebil vi skal bestille oss. Har blitt frarådet cabriolet, på grunn av varmen. Så det er greitt å ha ac.

Ser vi lander på Sandford, her er en litste over hvilke selskaper som har utleie på den flyplassen: http://www.orlandosanfordairport.com/rental.asp

Det står Hertz også, men de påstår de ikke har, så utelukk den.m

Har sett litt på avis og bugdet og Alamo. Noen som har noen erfaringer med selskaper og hva man bør passe på osv? Trenger man alle ekstra forsikringer osv som en kan kjøpe i tilegg. Så litt på en Cadillac DTS hos alamo, ikke noe spesielt dyrt heller. Men aner jo ikke hvordan denne bilen er å kjøre osv? Er det en grei bil og leie eller bør man heller leie noe suv greier?

Så kommer spørsmålet hva bør man gjøre ?

Noe har vi bestemt oss for, vil se Universal parken, Sea World, Kennedy Space center, utforske litt vest eller øst kysten. Hva er greiest av disney parken eller epcot ? Har også tenkt å handle litt, ser det er en del outleets i området, noen som har noen anbefalinger her ? Miami er det verdt kjøreturen når vi ikke skal være mer en 8 dager? (Har hørt at det er veldig oppskrytt? )

Hvordan er det med kriminalitet ? Noen råd tips til hva en bør passe seg for osv?

Håper noen har innspill her :) På forhånd takk :D

post-82945-0-17198900-1334133098_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bodde på samme hotell for 2 år siden. Helt topp hotell.

Shopping i Orlando er et must. Mine favoritter er http://www.premiumou...nters/index.asp Det er to stykker som ligger i Orlando. Det ene er ca 2 km unna der dere bor, men du må kjøre alikevel.

Hvordan bil du skal leie er sikkert hipp som happ, men tenk at du skal ha med deg en del baggasje. Selv om du har sett deg ut en type bil er det ikke sikkert at du får den. De har noe som heter "or simular car", dvs at du kan få en i samme klasse. Så vidt jeg vet får du alle forsikringer du trenger dersom du leier bilen fra norge.

Jeg har aldri opplevd noe kriminalitet de gangene jeg har vært i orlando.

Det du må passe deg for er kanskje det at avstandene er ganske store, og ting tar tid.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

takk for innspill :) Andre som har erfaringer?

Amerikanske biler kan se store ut, men har forholdsvis mindre plass til bagasje enn europeisk og japanske. Ha dette i bakhodet når du bestiller.

Jeg har kjørt SUV de tre gangene jeg har vært i USA og vil anbefale dette om en ikke har andre preferanser. Dette på grunn av plass og at en kommer høyere og dermed får sett mer.

Kriminalitet er en sak i alle amerikanske byer, men ikke noe stort problem om en holder seg borte fra de mest utsatte ormådene og tar enkle foholdsregler som å ikke legge verdigjenstander synlig i bilen og ikke ha lommebok etc. lett tilgjengelig.

Selv om det ikke er så aktuelt for dere som ser ut til å planlegge å holde dere i en by nevner jeg at jeg har postet mine råd for bilkjøring i USA en del ganger på denne tråden og du finner dem ved å søke. Ekspempelvis på "Kjølebag". Om du ikke finner dem kan jeg hjelpe deg å rote dem frem.

Lenke til kommentar

Skal vel bare bruke bilen til og fra flyplass, og å kjøre til ulike attraksjoner og se oss rundt, så regner med at bagasjeplass er greitt da? Er bare 3 personer så må vel klare å stue den cadilacen slik at vi får med oss alt ? Kan da ikke være så lite bagasjerom? Er enten en slik Cadillac dts eller en tahoe eller lignende suv vi velger fra alamo tror jeg. Er ikke jeg som skal kjøre så det er vel sjåføren så får ta det endelige valget.

Lenke til kommentar

Skal vel bare bruke bilen til og fra flyplass, og å kjøre til ulike attraksjoner og se oss rundt, så regner med at bagasjeplass er greitt da? Er bare 3 personer så må vel klare å stue den cadilacen slik at vi får med oss alt ? Kan da ikke være så lite bagasjerom? Er enten en slik Cadillac dts eller en tahoe eller lignende suv vi velger fra alamo tror jeg. Er ikke jeg som skal kjøre så det er vel sjåføren så får ta det endelige valget.

Håper jeg ikke skremte deg.

Det oppgis hvor mye bagasje det er plass til og det jeg burde skrevet var at dere må ta hensyn til dette og ikke anta at det er god plass, at amerikanske kofferter regnes som større etc.

Lenke til kommentar

Pass på at når du leier bil at du har LDW forsikring som er den viktigste, andre forsikringer trenger du ikke, foruten reiseforsikring.

Så blir du tilbudt andre forsikringer, som emergency sickness plan osv.. så trenger du ikke det pg.a. reiseforsikringen dekker det.

Cabriolet i Mai kan være for varmt for noen, men det kommer ann på hvor mye varme dere tåler, men i cab så har dere begrenset plass til bagasje så ville valgt større bil hvis cab ikke er et must.

Det er endel timer å kjøre til Miami, og dere må nesten overnatte der hvis dere skal ha noe ut av det, så jeg ville ikke anbefalt å dra ditt. Det er ikke SÅ mye å se der som man tror, de har en kjent strand og kjøpesentere, men da ville jeg heller tatt turen til clearwater beach på vestkysten, som er ca 1-2 timer unna Orlando, en av de fineste strandene i USA.

Kjøpesentere har dere nok av i Orlando, anbefaller premium outleets den som er anbefalt.

Husk å ta med GPS med støtte for Florida, ikke lån gps av de dere leier bilen fra, da det koster like mye som en ny koster i butikken. Har du ikke gps så kjøp heller en på flyplassen eller i nermeste butikk der borte, dere finner ikke til hotelet deres uten gps da det er så stort.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Pass på at når du leier bil at du har LDW forsikring som er den viktigste, andre forsikringer trenger du ikke, foruten reiseforsikring.

I USA er det ekstremt viktig å ha "third party liability"-forsikring også. Altså forsikring mot skader på tredjeperson eller annens eiendom. Leier du fra Norge er dette inkludert. Men sjekk for sikkerhets skyld om du har det.

Ellers kan jeg underskrive på at GPS er nyttig i Orlando, flatt som det er og med veier i alle retninger.

Cadillac DTS er vel en svær gammeldags pensjonistkjerre, som sikkert er veldig komfortabel. Om de virkelig har akkurat de bilene de lover i reklamen når du møter opp i skranken hos leiebilfirmaet vil jo vise seg. Jeg opplever ofte at jeg tilbys "or similar", som det står i kontraktene. Og da kan det være en fordel å ha litt oversikt over hva som fins der borte. Jeg tabba skikkelig forrige gang da jeg fikk en Mercury Grand Marquis som viste seg å være en svær gammel sedan som både ser ut og kjører som noe gammelt fra åttitallet. Bytta den inn neste dag.

Jeg hadde heller ikke orka å kjøre helt ned til Miami når dere bare skal være åtte dager.

Magic Kingdom eller Epcot? Vanskelig å si, det blir vel etter smak og behag, men hvis dere ikke har vært der før er det vel Magic Kingdom som virkelig er selve Disneyland. Uansett hva dere velger er det ikke noen tabbe.

Utforske vest eller østkysten? Cocoa Beach er den nærmeste stranden fra Orlando, og når dere skal til Kennedy er det jo ikke langt dit. Jeg likte selv godt å være i Daytona Beach, litt lenger nord på østkysten, der det er lov til å kjøre bilene på stranden. Andre syns det er et høl.

Clearwater Beach som ble nevnt over er også fint, men et populært sted og det er litt lenger å kjøre enn til Cocoa. Men turen dit er fin når du passerer Tampa, likte godt å kjøre på disse lange bruene over Tampa Bay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...