AnaXyd Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Heisann! Gikk til innkjøp av en MacBook Pro 15" i vinter, og har hatt den til nå. Plutselig når jeg skulle restarte den her om dagen, fant jeg ut at den ikke klarte å skru seg av, den havner bare på denne skjermen: Slik står den bare i all evighet. Har prøvd å vente flere timer, men ingenting skjer. Det eneste jeg kan gjøre, er å ta power knappen og holde den inne i 5sek, da skrur den seg av. Men den skal da sannelig klare å skru seg av på riktig måte, så jeg forstår ikke hva som kan være galt? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hvilken versjon av OSX har du? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. april 2012 Forfatter Del Skrevet 18. april 2012 Bumper denne jeg Lenke til kommentar
greenman Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Kan høres ut som den prøver å installere oppdateringer og ikke får det til. Er den koblet til WiFi når du skrur den av? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Aha, det kan jo høres riktig ut. Prøvde nå å skru den av med WiFi avskrudd, men dessverre samme greia. Er det mulig å "rense cachen" til det å installere oppdateringer eller lignende? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Last ned Onyx og kjør gjennom og velg reboot når den er ferdig. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Prøvd Onyx nå, og renset alt jeg kunne rense av cache og småting. Fremdeles vil den ikke reboote uten å henge seg opp.. Flere forslag? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Reinstaller operativsystemet. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Kan faktisk virke som det er eneste løsning ut ja... Men hadde vært kjekt å vite hva som faktisk skapte denne feilen, slik at jeg eventuelt kan fikse det neste gang, utenom å reinstallere OSX. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 For meg høres det ut som om den prøver å installere oppdateringer men låser seg, men det er bare et skudd i mørket. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Boot den fra OS X DVDen (hold inne c med en gang den starter) og kjør Disk Utility > disk repair & repair permissions. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå