Svissi_AK Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hei, vet ikke om jeg har plassert denne på riktig plass, men prøver meg allikevel. Jeg sitter offshore og er koblet til et åpent trådløst gjestenettverk. Det er passord på dette, men det er ikke noen begrensninger (alle for utlevert passordet). Nettet fungerer utmerket, både til nettlesing og nedlasting. (laster ned fortere her enn hjemme). Men om jeg prøver å spille på steam eller WoW så kommer det bare opp en feilmelding om at klienten ikke finner "nettverk". Er det noen der ute som vet hvordan jeg kan fikse dette, om det i det hele tatt går? Regner med at om det har noe med porter i routeren å gjøre så kan jeg ikke gjøre noe med det i det hele tatt....... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Det er nok porter, IP adresser og protokoller som er sperret. Dette er nok gjort for å tilby best mulig nett til flest mulig, uten at enkeltbrukere skal sluke all båndbredde så dette går ut over alle. Lenke til kommentar
Svissi_AK Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Jeg ser den, men burde de ikke blokkere for nedlastning og da? Ute på en rigg vil jeg tro det er flere som driver med nedlastning enn online spilling. Jeg vet heller ikke hva som tar mest av båndbredden, men velger å tro at nedlastning tar mer av linjen........ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Det er ikke alt som er like lett å blokkere Nedlasting er så mangt. Når du går inn på ei nettside så laster du faktisk ned nettsiden og viser denne i nettleseren. Samme metode blir brukt til filer og annen nedlasting. Så noe må nok være åpent. Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Letteste må jo være en VPN for å unnå det. Bruker der på et åpent skolenett som er blokkert ganske så kraftig, men var heldig med port 53 og udp Lenke til kommentar
Svissi_AK Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Har du en litt bedre forklaring på hvordan jeg går frem for å prøve den metoden du nevnte? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Husk at det å omgå restriksjoner ofte blir slått hardt ned på av arbeidsgiver, selv om du "bare" skulle noe så "uskyldig" som å spille. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå