scootermus Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hei. De fleste varene vi kjøper i dagligvarebutikken er pakket inn i ulike former for emballasje. Hva skjer med emballasjen? Hvordan er denne prosessen? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Du handler vel i butikken selv? Hva gjør du med emballasjen? Lenke til kommentar
Trondergutt Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hvor veien går videre fra søppelposen hjemme er jeg dog litt usikker på...... Lenke til kommentar
scootermus Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Hvor veien går videre fra søppelposen hjemme er jeg dog litt usikker på...... Jeg også, er vel det jeg er ute etter. Du handler vel i butikken selv? Hva gjør du med emballasjen? jeg kaster den. Men aner ikke hva som skjer videre Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hva som skjer videre er litt avhengig av renovasjonsselskapet, de som henter søpla, har av rutiner og fasiliteter. Men generelt sett, OM dere driver med kildesortering så blir alt som kildesorteres bort fra "restavfall" resirkulert. Her er den typiske plastemballasjen som matvarer kommer i. Dette blir da gjenvunnet tilbake til råmaterialet som den er laget av, og brukt på nytt. Dersom dere ikke driver med kildesortering, eller renovasjonsselskapet ikke støtter dette, så havner det meste i to kategorier; brennbart restavfall og ikke-brennbart restavfall. Det brennbare blir brent(og røyken forurenser noe) mens det ikke-brennbare blir liggende i svære hauger på større oppsamlingsplasser. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hvor veien går videre fra søppelposen hjemme er jeg dog litt usikker på...... Går vel til et oppsamlingssted for søppel. Her i Oslo er det vel Grønnmo som tar det meste tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå