Bluesky Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Jeg oppdaget med glede at Naval War: Arctic Circle inneholdt muligheten for å spille med et norskt grensesnitt. Gleden viste seg dessverre å bli kortvarig da språket er meget dårlig implementert og det bærer preg av at produsentene bare har brukt et dataprogram til å oversette fra et annet språk. Skrivefeil, orddelingsfeil, feil bruk av store bokstaver og generellt sett klønete formuleringer er ikke akkurat positivt for spillgleden, og det er meget spesiellt når man tenker på at det er et norskt firma som har utviklet dette spillet. Har heller ikke funnet noen mulighet for å endre språket til engelsk.... Et par eksempler: "Instillinger" er feilstavet Ordelingsfeil Vil du "prve igjen" eller "g til menu"? "In denne veiledningen"? "en høynivå britisk spion frykter avsløring" ?? Nederst til høyre står det "Endre våpen utrustning og lett fly"..... Endret 11. april 2012 av Bluesky 3 Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) edit: Kjøpte du det på Steam? Endret 11. april 2012 av -sparks- Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Kjøpte på Steam ja Fant foresten ut at man kan endre til engelsk i Steam-menyen. Da funker det mye bedre Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Off, sånnefeil ødelegger hele opplevelsen. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Synes selv norsk språk i spill ødelegger hele opplevelsen, skrivefeil eller ei. Husker jeg spilte Assassin's Creed på PS3 hvor alt av menyer og interface var på norsk, og det var ikke mulighet for å skifte språk. Ødela hele spillopplevelsen for meg å se norske oversettelser på ord og uttrykk man er vandt til å se i spill, holdt ikke ut lenge før jeg skrudde det av. 1 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Haha, norsken i Naval War ser jo ut som om dei har laga alt på engelsk til å starte med (noko som forsåvidt er logisk med tanke på at dei satsa på ein internasjonal marknad), og så køyrd det gjennom Google Translate til norsk. generellt Fyda. Endret 13. april 2012 av Zealuu Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Kan være Steam som gjør det. Å spille Valve-spill med norsk oversettelse kan være ganske interessant. Uansett, svakt av en norsk utvikler å ikke ha norsk språk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå