Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 18 år som har møtt en jente jeg dror er drømmedama. Men det er så mange hinder. Ett hinder er at hun bor langt unna, men dette tror jeg kunne blitt løst greit. Det største hinderet er vel, ja, at jeg er ikke den eneste gutten som synes hun er drømmedama.

Denne jenta har et utseendet som er utrolig, men likevel er det personligheten hennes jeg er forelsket i. Hun er en utrolig positiv person, og jeg har aldri følt noe sånn for en person. Jeg tenker på henne hele tiden, og når jeg tenker på henne tenker jeg aldri seksuelt. Bare at jeg vil tilbringe tid med henne, dette vil jeg si er ganske unikt for en tenåringsgutt. Vi har en del likheter, for eksempel verdiene våres. Hun er en typisk "good girl" og alle vet det. Jeg kjenner meg igjen i mange av verdiene hennes, og vil egentlig si at jeg er en "good boy". Greia er at jeg ikke viser det på samme måte så mange tror jeg ikke er en "good boy". Jeg tror hun er interessert i kun good boys så da må jeg isåfall bevise at jeg er det.

Vanligvis har jeg ikke problemer med å få jenter interessert, selv om jeg ikke er på toppen av kjekkhetskalaen. En av mine gode egenskaper er at jeg er morsom, og det synes altså denne jenta og. MEN, hun er en som liksom alltid gjør det "rette". Derfor elsker alle hun. Jeg gjør en del morsomme ting men det blir også noen teite/dumme ting som jeg ikke skjønner i etterkant hvorfor jeg gjorde. Jeg tror hun vil være interessert in en "trygg" gutt. Jeg vil gjerne kunne være litt mer "stabil" og være denne gutten, og jeg har troen på at jeg kan det. Men likevel om jeg klarer det så er det liten sjanse for at hun velger meg, når hun har gutter som ser bedre ut etter seg også. I tilegg, hvis hun mot alle odds skulle velge meg, vet jeg ikke om jeg klarer leve opp til det / fortjener det..

Litt depressivt innlegg, men jeg måtte få ut tankene. Om det virker som jeg sliter litt med selvtillit så er det vanligvis ikke noe problem i det hele tatt, men rundt hun føler jeg meg kanskje litt "liten". Noen meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ikke ha kontakt over sosiale medier. Hadde selv et slikt forhold for mange år siden, og det ble veldig kleint når vi møttes. Hvordan vi var ansikt til ansikt stemte liksom ikke overens med hvordan vi "egentlig" kjente hverandre.

Beklager at jeg ikke har noe mer konkret tips, men om du liker henne så godt, så dra nå til henne så fort du bare kan. Det er jo bare romantisk at du må reise langt for å treffe henne og jeg overdriver ikke når jeg sier at det fysiske nærværet er vel så viktig som å bare prate sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det er lurt å ikke være altfor "på" og masete. I tillegg bør du forsøke å utstråle selvtillit. Det er noe alle jenter liker. Selvfølgelig bør du ikke overdrive dette da det kan oppfattes som blærete.

Det jeg tror er viktig er å ikke dra dette ut altfor lenge. Hvis dere har kontakt over sosiale medier over for lang tid uten at noe skjer er det en sannsynlig for at interessen dabber av, og dere blir mer og mer bare gode venner.

Ta sjansen, og spør om hun vil finne på noe en dag. Hvis du får til det, så er tipset kroppskontakt, små berøringer på ryggen, hånda, etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg leser dette, begynner jeg å lure på hvor vanlig det egentlig er. Jeg begynner å tro at det er noe mange på denne alderen kjenner seg igjen i. Veldig typisk, og jeg har noe som er så likt at jeg nesten kunne vært deg.

Tankene som følger er noe som dette: "Alle gutta rundt meg er griser som prater om å skaffe seg mus og rangerer jenter på bakgrunn av hvordan rumpa deres ser ut. Det kjennes ikke sånn for meg, fordi jeg er så sinnsykt forelsket i ei jente som som er det fineste jeg noen gang har sett. Jeg tenker ikke på sex med henne, selv om hun er deilig, vil bare være sammen med henne og (sett inn romantiske greier). Hun har alt sammen, personlighet, helt perfekt. Jeg vet at det er mye konkurranse, og hun har så mange rundt seg som er glad i henne. Jeg er jo ingenting i forhold, jeg fortjener henne ikke men jeg gjør det egentlig likevel."

OSV...

Det er ikke basrt på posten din, men på hvordan jeg følte/fortsatt føler litt. Utrolig likt, også en "good girl" type og alt det der.

Nå har jeg hørt sånne beskrivelser så ofte og opplevd det selv at jeg begynner å lure på om det er et vrangbilde som det er vanlig vi lager oss når vi er veldig forelsket. Saken er det at man ofte fokuserer på bare det positive ved denne personen og da blir hun perfekt og idealisert. Jeg sier ikke at hun du prater om ikke er ei fantastsik jente og har alt du kan ønske deg. Problemet er bare at du lett kan begynne å forgude henne og de ned på seg selv. Det gjør ting veldig vanskelig, prøv å fokusere på feilene hennes i stedet. Det vil ikke få deg til å like henne mindre men da får du mer selvtillitt og begynner å tro at du faktisk kan være en god kjæreste. Det er du som skal være best, du skal være stolt av å ha fortjent deg en kjæreste som mange misunner deg for, ikke fordi du er heldig men fordi du da er på samme nivå.

Egentlig kan du bare glemme det over, bare husk at du kan gi henne mye hvis du er som du beskriver. Ikke se ned på deg selv, og GJØR NOE! Du må det før noen andre stikker av med seiern, det har jeg lært på den harde måten og det anbefales ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...