Gå til innhold

PC - Lading / Batteri - Tar så vidt det er lading ..

Anbefalte innlegg

Hei ! :) Skal prøve og forklare så godt jeg kan problemet mitt, som jeg hadde satt veldig stor pris på om noen kunne hjulpet meg !

Som ung og dum for to år siden kjøpte jeg en bærbar PC, type Amilo Homebook Xi3650 for rundt 11000 kr. Den fungerte topp de første to årene, før den plutselig begynte og slite for og ta imot lading. Tilslutt gikk batteritiden nedover når jeg kjørte maskinen tøft, med blant annet CoD, selv om jeg hadde i laderen hele tiden. Dette ble bare verre og verre ettersom tiden gikk, og tar den dag i dag så og si ingen lading. Jeg skal ikke koste på meg at jeg har spesielt mye peiling på data, men har selvfølgelig fundert på dette selv. Det er IKKE laderen som er noe galt med, ettersom jeg fikk en venn til å teste om den fortsatt ga ut strøm. Det jeg tror det er, er at ``hannen`` inne i pcen ikke tar imot nok lading, eller at det er noe lenger inne som ikke sender den videre. Nå har jeg som sagt lite peiling, så ville vert ekstremt takknemlig om noen har noen forslag å komme med ! :)

Lurer også på om dette går på reklamasjon, garantien er ute, men har ikke behandlet pcen stygt, som å miste den i bakken eller grise på den, og har også hatt laderen stort sett stabilt.

Er det også poeng i og evt sende inn til reperasjon. Vet ikke hvor dyrt det er å fikse denne type problem, men ser for meg at du må skifte ganske mye for at den skal funke fint igjen.

Takker for svar på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet er nok utslitt. Det er et vanlig problem, batterier er forbruksvare.

Det er visse forhold som sliter på batteriet, som at det står konstant tilkoblet lader, og varme.

Har det noe å si da ? Har jo prøvd uten batteri også, og ladingen er fortsatt ustabil, og skrur seg av fra tid til annen, selv om jeg presser den inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...