Gå til innhold

BK: Panorama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et fantastisk flott landskap hvor du har lykkes veldig godt med eksponeringen.

Liker gløden i fargene!

Men jeg irriterer meg litt over den steinen og den halve personen midt i bildet.

Her ville jeg kuttet bildet i overkant av personen og så rediggert bort det som var igjen av steinen.

Jeg er heller ikke helt fortrolig med den mørke vignetten.

Lenke til kommentar

Jeg synes bildet var kjempefint. Hadde ikke turt å mørkne det så mye, men den sorte bakgrunnen her gjør det kanskje litt mere voldsomt enn det er.

Steinen i front, gir meg mere dybde i landskapet.

Jeg ville hatt personen mere dominerende, kanskje sittende på steinen. Du kan ta bort personen, men ikke fjern steinen. :0)

Lenke til kommentar

Et fantastisk flott landskap og godt komponert. Syns det ble noe vel mørkt i skygge partiene men det kan vel fikses hvis du ønsker. det.

Mvh

Harald G.

Takk for hyggelig kommentar Harald. Bildet er tatt i sterkt motlys og måtte derfor velge eksponering ette de lyseste områder. Ja, du har rett, jeg kunne hevet lyset i skgge partiene i enda litt mer.

Lenke til kommentar

Et fantastisk flott landskap hvor du har lykkes veldig godt med eksponeringen.

Liker gløden i fargene!

Men jeg irriterer meg litt over den steinen og den halve personen midt i bildet.

Her ville jeg kuttet bildet i overkant av personen og så rediggert bort det som var igjen av steinen.

Jeg er heller ikke helt fortrolig med den mørke vignetten.

Tusen takk for fyldig kommentar, liker det. Det med steinen tengte jeg ikke på før du nevner det. Men pesone vurderte jeg litt for og imot, jeg skulle bedt henne fjerne seg! Klippingen/redigeringen du nevner er jo et alternativ, skal forsøke det.

Lenke til kommentar

Topp bilde,bilde fremstår for meg som ett vakkert og stemningsfult bilde,Steinen og vignetten står godt til bilde for meg,muligens personen ikke helt hører med

som wasco skriver.

Takk for hyggelig kommentar! Vignetering er noe jeg sjelden bruker, så det er litt eksperimenternde for min del. Innresant at noen liker det og andre ikke.

Lenke til kommentar

Jeg synes bildet var kjempefint. Hadde ikke turt å mørkne det så mye, men den sorte bakgrunnen her gjør det kanskje litt mere voldsomt enn det er.

Steinen i front, gir meg mere dybde i landskapet.

Jeg ville hatt personen mere dominerende, kanskje sittende på steinen. Du kan ta bort personen, men ikke fjern steinen. :0)

Takk for intresant og hyggelig innleg. Det er fint å se hvor forskjellig ting oppfattes. Noen ganger syns jeg det er fint å få med en person/hus eller noe annet kjent med på bilde for å vise dimensjonene.

Lenke til kommentar

dette var et storslått landskap... men jeg støtter definitivt Wasco i hans betraktninger ang. steinen og personen.. det skaper ubalanse .. det absolutt beste ville vert visst du gikk foran steinen når du tok bildet.. gjør det neste gang... du har nemlig veien som lager dybde i bildet og da trenger du ikke stein eller person.. det er min mening.

Lenke til kommentar

Stein... Basta!

Neida her det mange muligheter, men jeg forestilte meg at du hadde en tanke med å ha med personen, og da synes jeg personen burde være mere dominerende. Steinen ville vært en naturlig sitte plass.

Fant akkurat ut at jeg selv velger bakgrundsfarge ved å trykke på fargeskalaen under bildet. Dette viste du kanskje.

Lenke til kommentar

dette var et storslått landskap... men jeg støtter definitivt Wasco i hans betraktninger ang. steinen og personen.. det skaper ubalanse .. det absolutt beste ville vert visst du gikk foran steinen når du tok bildet.. gjør det neste gang... du har nemlig veien som lager dybde i bildet og da trenger du ikke stein eller person.. det er min mening.

Takk for kommentar fotigiggen! Det med å ta en nye bilder forran steinen er et godt tips. Om jeg klipper av motivet i etterkant for å få bort steinen, da gjør det bilde blir for smalt i høyden syns jeg.

Lenke til kommentar

Stein... Basta!

Neida her det mange muligheter, men jeg forestilte meg at du hadde en tanke med å ha med personen, og da synes jeg personen burde være mere dominerende. Steinen ville vært en naturlig sitte plass.

Fant akkurat ut at jeg selv velger bakgrundsfarge ved å trykke på fargeskalaen under bildet. Dette viste du kanskje.

En stein å sitte på, ja det er også en mulighet! Ja, det viste jeg. Fant du også ut av at: Etter at du har lastet opp bilde ditt, kan du velge "endre", og der kan du velge vilken bakgrunsfarge som blir vist, når de andre åpner bildet ditt?

Lenke til kommentar

Stein... Basta!

En stein å sitte på, ja det er også en mulighet! Ja, det viste jeg. Fant du også ut av at: Etter at du har lastet opp bilde ditt, kan du velge "endre", og der kan du velge vilken bakgrunsfarge som blir vist, når de andre åpner bildet ditt?

Akkurat..Så kjekt!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...