Spenis Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Hei, nå er det jo båndtvang, men hvem melder man fra til hvis dette ikke blir holdt? Det er en hund her som stadig er her på feltet jeg bor, å mange av naboene bynner å bli lei. Er det noen jeg kan melde fra til? Eieren har jeg prøvd å snakke til... Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Du kontakter politiet på tlf 02800. Området reguleres for øvrig av Hundeloven. Noen punkter det kan være verdt å merke seg: (i) §10 om løse hunder gir enhver rett til å fange inn løshunder i båndtvangsperioden, for så å levere disse til eier eller politi. (ii) Hundeeier som velger å ignorere advarsler fra politiet kan premieres med forbud mot å eie/passe på hunder. (iii) Brudd på reglene kan straffes med bøter. Men det er neppe noen utpreget god strategi å hale beistet ned i kjellerboden ved første anledning ... 3 Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Du kontakter politiet på tlf 02800. Området reguleres for øvrig av Hundeloven. Noen punkter det kan være verdt å merke seg: (i) §10 om løse hunder gir enhver rett til å fange inn løshunder i båndtvangsperioden, for så å levere disse til eier eller politi. (ii) Hundeeier som velger å ignorere advarsler fra politiet kan premieres med forbud mot å eie/passe på hunder. (iii) Brudd på reglene kan straffes med bøter. Men det er neppe noen utpreget god strategi å hale beistet ned i kjellerboden ved første anledning ... Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå