Kaksa Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Gul solstjerne Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg vet ikke hvor bra bilder det er mulig å oppnå på 22 m dyp, men jeg ser ikke helt hva du tror du har oppnådd noe ved å ta dette bildet. Det er uklart, fullt av støy og dritt, ikke noen spennede vinkling av bildet, med andre ord ingenting mer spesielt bilde enn man finner i hvilket som helst familiealbum, dog muligens den familien ikke har vært på 22m dyp, men likevel... Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Syns det var råflott ! Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Kjekt du viser oss fra 22m må vere litt av en opplevelse det!!. Bilde på denne dybde har eg ingen formeining om. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Jeg synes det er bra du har lagt ut bildet, det er ikke så ofte man ser tilsvarende bli lagt ut her. Bildevinkelen synes jeg er helt grei og farger samt lyssetting fungerer godt. Utsnittsmessig ville jeg beskjært en del av toppen til et smalere format. Skarpheten er ikke helt optimal, den virker en smule ullen. Om det kommer av begrensninger i forhold til utstyr eller lukkertiden på frihånd vet jeg ikke, det er noe du sikkert selv har en formening om og som du sikkert kan forsøke å gjøre noe med neste gang du skal ned. Det er en del støy i tilleg til urenheter i vannet. Forsiktig bruk av en god støyfjerner kan forbedre dette i tillegg til litt arbeid med et kloneverktøy. Det er altså noe du kan gjøre for å forbedre det eksisterende bildet, og noe som kan være verdt å ha i bakhodet til neste dykk. Fortsett å legg ut bilder selv om de ikke er perfekte, ta til deg tilbakemeldinger du kan ha nytte av - resten er bare å overse. Endret 11. april 2012 av Tjernshaugen Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Takk for tilbakemeldinger folkens Støyen kommer nok litt av både ISO400 og litt partikkler i vatnet, sjølv om det er veldig få partikkler i vatnet som synes. Dei ville komt fram på ein heilt anna måte. Skarpheta er eg litt usikker sjølv på, om det er kameraet som er begrensninga. 1/60 skal ikkje gi for masse bevegelse, men kan teste om eg har mulighet til å stille lukketid enda kortere før eg får problem med lyssetting. MrLG: Det å ta bilete under dykking, kan nok sammenlignast med å ligge midt på gulvet inne på eit diskotek, samtidig som du prøver å få eit bra makro-bilete av edderkoppen som springer over gulvet Fritt kopiert frå nettet, så forsvinner fargene(lyset) på denne måten: red will be visible from 0' - 30'orange will be visible from 0' - 45' yellow will be visible from 0' - 60' green will be visible from 0'- 80' blue willl be visible from 0' - 100' purple will be visible from 0' - 120' Så med andre ord, er det kun grønt, blått og lilla som er tilgjengelig på 22meter. Derfor har vi med ekstra lys, ein blitz i dette tilfellet. Tjernshaugen: Takk for saklig og grundig grunna kritikk! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg