Gå til innhold

Hvilket gtx 680? og kor tid kjem custom coolerene?

Anbefalte innlegg

ja hei ej skal kjøpe mej eit gtx 680 etter komfen og lurer på om ej skal vente etter custom kjølerene eller bare ta tak i eit nå . det einaste kortet som er på lager er msi og kansje på noen få steder zotac sitt vil helst ha eit stort og god kjøling på med svart og rød farge trenger hjelp skal kansje kjøpe ny pc den 16 april eller fremover og vist ikkje venter ej til custom coolerene er det noen som veit ka tid det kommer :) ??? post-225298-0-92903600-1334088239_thumb.jpg dette er eit colorful geforce som ej har sjukt lyst på men er bare tilgjenlig i asia og blir tilgjenlig seinare i europa men ej lurte på om det kommer masse toll og avgifter på skjermkortet vist ej bestilla fra asia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toll, Ja! Gtx 680 2GB "Phantom" kommer (ubekreftet) 31. Mai. Gtx 680 4GB "Phantom" kommer også, men har ikke fått noe dato enda, så vidt jeg vet. Kommer sikkert masse til sommeren, rundt juni-juli måned.

Rettelse: GTX 680 4GB "Phantom" ser også ut til å ha en ubekreftet dato på 31. Mai. Så ser for meg at dette ligger i hyllene rundt juni-juli :)

Endret av na89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har et godt ventilert kabinett kan du kjøpe et custom kort, slik som msi eller gigabyte har kommet med. Jeg ville anbefalt et referansekort, altså et GTX680 med stock kjøler med tanke på at kortet kjøler godt nok i massevis og du trenger ikke være redd for om du har et svakt ventilert kabinett. Det er egentlig helt opp til deg hvilket du velger å kjøpe, alle utgavene av kortet er veldig bra. Personlig liker jeg Phantom, men det er mest pga det kule designet. Du kan ikke gå feil med GTX680 uansett hvilken vei du velger :)

Lenke til kommentar

2gb holder nok i massevis. Det er en selvfølge at 4gb er et bedre kort, men det er ikke nødvendig.

Gutten vurderer jo 2stk 680 nå, så er vel ikke pengene det står på men hva han får for pengene. så kanskje 4gb kortet er et kompromi mellom 1 eller 2 vanlige 2GB kort? Han spille BF3 å noen andre spill... har ikke spurt så mye egentli. Men vet han spiller endel BF3.

Lenke til kommentar

Hvis man kjører 3 eller flere skjermer er det en fordel med 4gb, men hvis man kun bruker 1 skjerm er det ikke noe poeng. Hvis jeg hadde valget mellom 2stk 680 eller ett 680 på 4gb, så hadde jeg valgt 680 med 4gb uten å nøle da jeg selv foretrekker å kjøre KUN ett kort med tanke på temperaturer, driver støtte osv. Dessuten så har man da muligheten til å oppgradere til et ekstra 680 med 4gb hvis man skulle ønske senere.

Kompisen din må gjerne kjøpe 2stk 680 på 2gb hvis han ønsker, er jo tross alt hans penger :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel bare hvis man kjører flere skjermer, er det ikke? Eller får man rett og slett bedre fps med 4GB i spill som utnytter dette, hvis det i det hele tatt er noen?

Ja, hvis man kjører flere skjermer. Du vil ikke merke en dritt forskjell på en enkel skjerm da 2gb minne er mer enn nok :)

Lenke til kommentar

Hvis man kjører 3 eller flere skjermer er det en fordel med 4gb, men hvis man kun bruker 1 skjerm er det ikke noe poeng. Hvis jeg hadde valget mellom 2stk 680 eller ett 680 på 4gb, så hadde jeg valgt 680 med 4gb uten å nøle da jeg selv foretrekker å kjøre KUN ett kort med tanke på temperaturer, driver støtte osv. Dessuten så har man da muligheten til å oppgradere til et ekstra 680 med 4gb hvis man skulle ønske senere.

Kompisen din må gjerne kjøpe 2stk 680 på 2gb hvis han ønsker, er jo tross alt hans penger :)

Takker for svar, jeg sa dette til han jeg også... men greit å få det "konstatert" av noen andre også.

Er ikke noen vits å kaste penga ut av vinduet da :p

Lenke til kommentar

går det an og kjøpe 2gb versjon nå også et 4gb om ca et år og kjøre de i SLI ?

Mener også å huske at det ikke er mulig.

Uansett er det bortkastet:

Alternate Frame Rendering (prinsippet bak SLI/CFX) baserer seg på at begge skjermkort tegner annethvert bilde, teknologien krever også at begge kortene har samme innhold i videominnet. Hvis du har et 2GB-kort og et 4GB-kort vil du få 5-10fps når et spill prøver å allokere mer enn 2GB VRAM.

Rimelig bortkastet altså.

Uansett vil det sikkert være et bedre kort ute om ca 1 år som vil få GTX 680 til å være utdatert.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at det er mulig å kjøre et 2GB kort sammen med et 4GB kort, men du vil ikke få utnyttet de ekstra 2GB VRAM på 4GB kortet da minnet vil bli begrenset til det kortet med minst minne. Så egentlig bortkastet å kjøpe et 2GB kort nå og så et 4GB kort senere.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde og mixe 1,5 GB kort og 3 GB kort. Det funker _veldig_ dårlig, eneste som får det til og kjøre er registery edits og selv da var det ustabilt som f... . Det er _ikke_ støttet av nvidia offisielt.

Jeg måtte selge 1,5 GB kortet og kjøpe ett 3 GB kort til.

Regner med at det samme gjelder for 2 GB / 4 GB .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...