Gå til innhold

Billig og rask flytur til Dubai

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten skal til Dubai i sommer, nærmere bestemt slutten av juli/ begynnelsen av august i 2 uker ca .. Og da lurer jeg på forslag til billige og raske flyturer da.. :) VI kan reise fra Østlandet og eventuelt Gøteborg :) Så om noen har noen lure steder og søke opp dette, så er det bare å skrike ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke når Norwegian har sin direkterute fra OSL, men det må da være raskest, og muligens billigst også. Eventuelt SAS eller Emirates via København.

Vær klar over at alt i Dubai er latterlig varmt på den årstiden, både luft og hav, typ badekar-temperatur i havet. Basseng pleier å være avkjølt nok så det føles litt avkjølende.

Lenke til kommentar
Jeg og kjæresten skal til Dubai i sommer, nærmere bestemt slutten av juli/ begynnelsen av august i 2 uker ca
Jeg vil anbefale å revurdere periode eller reisemål. Vi snakker her om 41,3 grader i snitt og makstemperaturer på opp mot 50 kombinert med høy luftfuktighet. Det er rett og slett helsefarlig å bevege seg utendørs i Dubai i denne perioden. 2 uker inne på luftavkjølt hotell og shoppingsenter blir kjedelig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Climate_of_Dubai

Lenke til kommentar

Det har aldri vært offisielle målinger på over 40 grader i Roma. Og i 2011 var den høyest målte temperaturen 37 grader. Uoffisielle temperaturmålinger kan selvsagt være enda høyere, men det gjelder både i Roma og Dubai.

Ellers ligger luftfuktigheten i snitt ca. 20% høyere i Dubai når temperaturen er på det høyeste.

Lenke til kommentar

Om dere vil holde dere til overkommelige priser så er det rundt Middelhavet ganske mange steder med "historisk stein" og bademuligheter. Om dere vil ha by med mye å by på kombinert med strand så er Barcelona et alternativ. Vil også slå et slag for Juan Les Pins på den franske rivieraen, eller Palma på Mallorca.

Lenke til kommentar

Jeg mellomlandet i Abi Dhabi på vei hjem fra Fillipinene juli i fjor.

Da vi kom inn i flyet kunne vi ikke se noen ting, jeg trodde flyet brant.

Men det var bare tåke pga høy luftfuktighet og varme..

Filippinene er forøvrig også bedre å dra til i februar enn på sommeren.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...