Gå til innhold

Trenger router til steraming av 3D blu-ray

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger en ny router. Den jeg har i dag (Jensen Scandinavia) slutter ofte å virke og klarer ikke overføre 3D blu ray uten at det hakker.

Først tenkte jeg på å kjøpe denne, men hvor god router er det egentlig nødvendig å kjøpe?

Pc'en jeg stort sett bruker til streaming er en liten Toshiba NB550 med dette nettverkskortet: Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter. Jeg aner ikke hva det vil si. Kanskje det ikke kan overføre filer i særlig høy hastighet uansett hvilken router jeg har?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god trådløs-router er aldri negativt. Atheros AR9002 skal fint kunne overføre lyd og bilde, men jeg er usikker på hvor mye den kan overføre pr sek. Den burde i alle fall klare det. Jeg tror det er Jensen Airlink er den store synderen her.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Du kan slippe billig unna, mine kjøpsråd finner du her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1422863&view=findpost&p=19052722

Stort sett får du samme hastighet på de beste routerne så fremt det ikke er drivertrøbbel, men signalstyrken kan variere, og med dårlig signal får du dårlig hastighet. I ditt tilfelle er det vanskelig å si hvor problemet stikker uten å gjøre feilsøking.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Nå er routeren min gammel og kanskje ikke av beste kvalitet, så jeg tror nok det er der problemet ligger.

Samtidig som jeg vil ha en router som er stabil og støtter høy hastighet, betyr det også en del at den er lett i bruk og ikke krever masse konfigurasjon! Ser i tråden du linket til at du snakker om installasjon av annen programvare på routeren du anbefaler. Hvordan er routeren uten noen form for konfigurasjon?

Lenke til kommentar

For de fleste funker den helt fint uten noen konfigurasjon. Som annen firmware kan den ha bugs, og ved å bruke OpenWrt får jeg feilrettinger langt utover det fabrikant tilbyr. Prøv med fabrikk firmware først, hvis du opplever bugs som rammer deg, så vet du ihvertfall at med disse to kan du få det fikset uten særlig pes.

Lenke til kommentar

Jeg streamer 3D BD og det nyttet ikke via trådløst. jeg måtte faktisk bytte kabel fra cat 5e til cat 6 for å få streamet fra et image på server'n til en xtreamer prodigy. Mange andre kom frem til samme konklusjon på xtreamer's hjemme side.

Snabelen

Endret av Snabel
Lenke til kommentar

Det finnes utstyr med 3 datastrømmer som greier over 100Mbit netto. Det burde duge til 3D.

Et annet alternativ er homeplug som er nettverk over strømnett i hus. Yter over 100Mbit ved gode forhold.

Senere i år kommer 802.11ac. Dette er en ny standard som kan streame nesten 900Mbit trådløst.

Teknologien bruker inntil 160MHz båndbredde på 5GHz.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Hm, da er man avhengig av å ha en god match mellom router og trådløschip. Det er omtrent den hastigheten jeg får med den ene laptopen, mens den andre drar oppi 80Mb/s (snakker reell overføringshastighet, koblingen kan gjerne rapportere 300Mb/s). Dette med en TP-link TL-WR1043ND. Merk at dette er ved godt signal.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...