Gå til innhold

Ny CPU og HK, trenger hjelp til prisvurdering av gammel hardware

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Hva er forskjellen på et Sabertooth og et standard?

Er maximus HKene et bra kjøp? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Kan egentlig veldig lite om hovedkort. :love:

P8Z77-V som koster litt over 1350kr er vel noe av det beste for penga

Den har ikke SLI støtte. Har ingen planer om å kjøpe et ekstra kort, men er jo greit å ha muligheten?

Dette har SLI støtte, ser ut som det er trådløst?

Edit: så litt feil

vil si at Gene-Z kortet er helt knall til den prisen også, selv om det mATX. Det passer jo i alle kasser, du mister noen tilkoblingsmuligheter, men trenger du ikke de, er kvaliteten her helt super. Sitter selv på Z68 varianten, og det er et nydelig HK, både mtp design, og ytelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ser jo driiit kul ut, men har desverre ikke vindu i mitt kabinett, så det blir ikke så mye showing off :D

Er det mye forskjell på uytelse når det kommer til hk? Tenker da på å kunne bruke all CPU eller RAM kraften effektivt?

Lenke til kommentar

Ser jo driiit kul ut, men har desverre ikke vindu i mitt kabinett, så det blir ikke så mye showing off :D

Er det mye forskjell på uytelse når det kommer til hk? Tenker da på å kunne bruke all CPU eller RAM kraften effektivt?

Hovedkort og RAM har marginale påvirkninger når du overklokker, men du vil ikke se en døyt forskjell før du beveger deg mot tørris eller mer ekstreme løsninger på LGA1155.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så alle LGA1155 hk gir samme ytelse til mitt bruk (svak OC), men da bør jeg heller velge hovedkort etter funksjoner og de tingene jeg trenger til mitt bruk.

Ser at P8z77-v har trådløst nettverkskort. Spiller sjelden online spill, da kan jeg trekke ut kabelen. Men til vanlig bruk, hvordan fungerer det, tenker da mest på rekkevidde. Mener at den bærbare tar signalet mye bedre enn mobilen min. Hvordan er trådløse nettverkskort?

Lenke til kommentar

Så alle LGA1155 hk gir samme ytelse til mitt bruk (svak OC), men da bør jeg heller velge hovedkort etter funksjoner og de tingene jeg trenger til mitt bruk.

Exactry

Ser at P8z77-v har trådløst nettverkskort. Spiller sjelden online spill, da kan jeg trekke ut kabelen. Men til vanlig bruk, hvordan fungerer det, tenker da mest på rekkevidde. Mener at den bærbare tar signalet mye bedre enn mobilen min. Hvordan er trådløse nettverkskort?

Trådløst på stasjonære kan ofte være litt ustabilt i min erfaring, men hvis du kun vil surfe tror jeg ikke du møter på for mye problematikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...