Shubbi93 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Skal snart fremføre særemne mitt og har valgt James Bond med problemstilling: Hva er det som har gjort at James Bond har overlevd så mange generasjoner? Tenker da å se på varemerket/ene hans: * Vodka martini, shaked not stured (riktig?) * Alltid deilig dame * License to kill * Hete biler * 007 Som læreren min sa så har både min far og bestefar hatt James Bond i hverdagen sin... Noen tips til oppbygging etc.? Har aldri hatt særemne før så trenger all den hjelp jeg kan få! (vg3) Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Hvis du "snart" skal fremføre dette, er det ikke da litt seint å spørre om det? Men som et lite tips, jeg tror ikke nødvendigvis hans kjennetegn har så mye med figurens overlevelse gjennom genrasjonene å gjøre. Som du nevner "både min far og bestefar", her er tipset manlige roller. Det er action og spenning selvsagt, men med en viss særpreg av å være en gentleman, og det appelerer jo til alle menns drømmer. Action, viktighet, hemmelig, spion, damer, et hint av lovløshet, osv. Dette er elementer som uansett om du levde på 1800 tallet eller om 100 år er noe som er bygd inn i våre gener. Så se heller på helheten i filmene, og hvem James Bond virkelig er, kontra de veldige veldig håndfaste tinga (selv om disse må være med også da, men føler ikke nødvendigvis at James Bond alltid har en deilig dame med i filmen er så revelusjonerende ) P.s. ingen andre har hatt særemne før de har det i tredjeklasse. Så å si at du er dårlig i noe siden du ikke har gjort det før, og at det gir deg grunnlag for ekstra hjelp, virker litt rart å si. Er jo meninga at man skal lære noe, ikke bare "måtte produsere noe siden det var en oppgave" for hvis du har planer om å studere videre, hjelper den instillingen deg kun til å få et nytteløst studielån. Endret 10. april 2012 av Valkyrex Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Han er verdens dårligste spion, men allikevel verdens "beste". Delvis at alle slemmingene vet hvor han er og hvem han er hele tiden. Walther PPK bør du nevne, som er pistolen han bruker i nesten samtlige filmer. Aston Martin er biler som har blitt ikoner igjennom James Bond. Filmene er alltid veldig fremtidsrettet. Samfunn under vann og i verdensrommet. Biler som kan gjøre ekstraordinære ting. Lotusen som kan kjøre under vann for eksempel. Han er en gentleman. Humor har også veldig mye å si i disse filmene. Personer med rare navn. Mayday, Goodhead, Plenty O'toole. Bond's svært så vittige kommentarer. Endret 10. april 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå