Gå til innhold

UiO angående fag og nytt studie

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ga opp 2. semester og fordi det studie jeg gikk ikke var for meg. Så jeg kommer ikke til å bestå dette semesteret... jeg ga opp... Men jeg har nå valgt det jeg virkelig vil studere, og fått motivasjon, og studiet har faktisk noen av de samme fagene første semester som det jeg studerer nå... Hva skjer hvis jeg nå søker på nytt studie og har noen av de fagene? Kan jeg sleppe å gjøre dem? Eller gjør jeg noen andre fag som ikke bygger på noe? Jeg "slepper" vel ingen fag? Fordi de underviser jo ikke alle fagene både høst og vår :(

Takk for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstod ikke særlig mer enn at du: Studerte noe, ga opp, skal starte på noe nytt, og det nye studiet har noen av de samma fagene som du har tatt fra før av?

Hvis du har godkjent fullført og bestått eksamen i et emne, så trenger du ikke ta det på nytt. Hvis du studerer ved samme skole er det ikke noe mer stress enn å måtte si ifra til din kullkoordinator og få ordna det. Hvis du har bytta skole må du få søkt om å få disse godkjent (ettersom det ikke er noen universiell utforming på emner i høyereutdannelse i Norge), så igjen, snakk med kullkoordinater etter oppstart ved nye studiet.

Enkelt og greit: har du tatt et fag (og bestått), du trenger ikke ta det på nytt. Resten av settningene du har setti spm tegn bak, må du formulere på en anna måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...