savanna Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Hei, har tidligere redigert video tatt med min Panasonic LX-3 og de thar gått greit. Nå kjøpte jeg nylig en Go Pro og skal redigere/klippe litt på dette . Det som skjer er at preview blir veeeeldig hakkete og helt ubrukelig å klippe etter. Jeg har prøvd ulike preview- og film-kvaliteter men det ser ikke ut til å påvirke preview-bildet. Har også tildelt programmet mer RAM i preferences - uten hell. Noen idé om hva jeg nå sliter med? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Antagelig for svak maskinvare, nå kjenner ikke jeg til Vegas, men i Premiere Pro kan man aktivere GPU acceleration slik at maskinen bruker skjermkortet til å rendre komprimert HD video, det er virkelig dramatisk forskjell i preview playback! Selv på min ganske så heftige pc (4,2GHz, 8GB ram og SSD disker) så sliter den med å vise HD videoklipp hvor jeg har lagt med effekter uten å hakke hvis jeg ikke har aktivert GPU acceleration. Lenke til kommentar
savanna Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Søkte litt rundt i programmet, men fant ikke noe rundt "GPU". Mulig maskinen er noe svak - for video - kanskje !? Men det funket så aldeles greit med videon fra LX-3 kamera i 1280x720 (Quick time). Er mp4 filer mye mer krevende tro? Dette kan jeg itte no om ((Ser etter litt googling at det ikke er mulig med noen aktivering av GPU i dette programmet)) Endret 10. april 2012 av savanna Lenke til kommentar
arthon Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Det er stor forskjell på 1280x720 og 1920x1080 video. 1080p er dobbel så stor, nok til at en for svak maskin begynner å knele. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Søkte litt rundt i programmet, men fant ikke noe rundt "GPU". Mulig maskinen er noe svak - for video - kanskje !? Men det funket så aldeles greit med videon fra LX-3 kamera i 1280x720 (Quick time). Er mp4 filer mye mer krevende tro? Dette kan jeg itte no om ((Ser etter litt googling at det ikke er mulig med noen aktivering av GPU i dette programmet)) Tror versjon 11 fikk muligheten med GPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå