Sealine Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg har noen spørsmål her. Om jeg dropper og kjøpe viftestyring, hvordan kan jeg da stille på viftene i kabinettet? og hvordan kan jeg få til at jeg kan se temperaturen på PCn utenfra, hva må jeg kjøpe? Mvh Petter Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg har noen spørsmål her. Om jeg dropper og kjøpe viftestyring, hvordan kan jeg da stille på viftene i kabinettet? og hvordan kan jeg få til at jeg kan se temperaturen på PCn utenfra, hva må jeg kjøpe? Mvh Petter 1) Uten viftekontroll, ingen kontroll over viftene. Ganske logisk? 2) Du får kjøpt eksterne termometere hos f.eks www.microplex.no og kan forsåvidt også bruke en vanlig inne/ute temperaturmåler og lodde ut den ene temperatur-sensoren som er integrert i måleren, feste den på en ledning og klistre den i kabinettet. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 oki, skjønner. men ingen kontroll over viftene? så da kjører de altid på det laveste eller hva? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Eller man kan gjøre en av disse 3: 1. Bruke DigitalDoc5 - da kan du ikke "styre" viftene dine, men du kan se temperaturen på dem - og du kan sette temperaturen slik du vil ha den. 2. Bruke regulerbare Enermax- vifter f.eks. De reguleres manuelt (men da må du inn i kabinettet hver gang) - men da har du ingen avlesningsmulighet. 3. Bruke viftestyring og monitoring i ett og samme hardware/software- løsning. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Eller man kan gjøre en av disse 3: 1. Bruke DigitalDoc5 - da kan du ikke "styre" viftene dine, men du kan se temperaturen på dem - og du kan sette temperaturen slik du vil ha den. 2. Bruke regulerbare Enermax- vifter f.eks. De reguleres manuelt (men da må du inn i kabinettet hver gang) - men da har du ingen avlesningsmulighet. 3. Bruke viftestyring og monitoring i ett og samme hardware/software- løsning. jeg har bestemt meg for disse viftene: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...=A1530&toc=5830 kjøper 5 stk. en venn fortalte at de er regulerbare, men det ser jo ikke slik ut? håper egentlig de ikke er det, for da kan jeg droppe den viftestyringen! Men det viktigste for emg og vite nå, er egentlig bare og vite om hvordan jeg kan sjekke tempen inni PCn når jeg er i Windows? Beklager at jeg er litt treig osv, aldri bygd PC før...så håper dere er tolmodige. Mvh Petter Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Nei de der er ikke regulerbare. Noen temperaturer kan selvfølgelig også avleses via BIOS, men dette krever da at du har tilkoplingsmuligheter til vifter på hovedkortet. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Nei de der er ikke regulerbare. Noen temperaturer kan selvfølgelig også avleses via BIOS, men dette krever da at du har tilkoplingsmuligheter til vifter på hovedkortet. Abit nf7-s 2.0, har det tilkoblingsmuligheter? Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 potmeter / vanlig bryter ..billig alternativ til viftestyring Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Ja, det har det nok. Vet ikke hvor mange, men det er jo alltid en for CPU- viften, og en for en annen kabinettvifte. Noen kort har enda en tilkopling, slik at antallet blir 3. Hvor mange det totalt er på dette kortet vet jeg dog ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå