Targamach Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hei. Jeg har nettopp kjøpt meg tele2 medium pakke for 339kr i måndeden.. Problemet er at: Jeg følte internette ikke gikk fort nok så jeg dro på itavisen.no å tok en test på linja (speedometret). Jeg testet flere ganger men ingen av gangene fikk jeg over 500 kbs, men jeg hadde bestilt 704kbs.. Hva skal jeg gjøre for å få linjen min til å bli som den skal?? Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Er nok lite du kan gjøre med problemet, egentlig. Jeg selv (og mange andre) har det samme problemet som deg. Jeg har Tele2 Large 1024/256 linja og får sjelden mer enn 600kbit/s. Har sendt en drøss med mailer og ringt kundeservice rimelig mange ganger. Dette svaret fikk jeg etter en måned: Ditt problem har blitt sendt til feilmelding.Du vil bli kontaktet av oss straks vi har ny informasjon i saken. Etter ytterligere en måned: Beklager sent svar. Tele2 har nå oppgradert flere sentraler slik du forhåpentligvis er kvitt dine problemer. Har du fortsatt problemer med ustabillitet, vennligst ta kontakt igjen. ****** om jeg gidder å ta kontakt en gang til. Linja har ikke blitt bedre. Farten ut til utlandet er også horribelt lav i forhold til andre levrandører. Spør du meg, vil jeg tro at Tele2 sliter sterkt med overbelastede sentraler og dårlige linjer til utlandet. Noe må det være? Er iallefall glad for at Tele2 ikke har noe form for bindingstid. Jeg finner meg en annen levrandør. Muligens jeg hopper på "sommertilbudet" til Bluecom. :wink: Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Ringe: 02000 De bør kunne svare deg på hva som er feil! :smile: Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 kødda med det samme med Tiscali ... fikk 58 av 714 Ringte og maste, skrev mail, ringte å maste, skrev mer mail, ringte å maste, skrev mer mail, ringte å maste, skrev mer mail... ...VIPS ... I orden .... Moral: Snille barn maser ikke ... ... snille barn får ikke! Kjip at det må være sånn. Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Et tips. Tror overskriften til threaden bryter litt med rettningslinjene. Prøv å lag en overskrift som beskriver problemet ditt kort og nøyaktig. F.eks: "Får ikke den hastigheten jeg betaler for, hos Tele2." Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 hos meg er det stikk motsatt, kan ha dårlig ping til diverse norske servere. Men til usa så har jeg kjempe hastighet, virker mer som om isp`n har egen fiber Har 2048/640 linjen, men måler aldri mer en maks 1600kbit på itavisen, men ved download så er jeg ofte oppe i 260kb/s så jeg vet jeg får det jeg skal. En skal ikke stole 100% på den testen. Ps. enkelte adsl modem har hastighetsmåler innebygd i configen til modemet så mulig du kan sjekke der. Adsl fra mimer (adsl.no) Lenke til kommentar
atticus Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hos meg er det helt omvendt Skal ha 1024/640 , men har 6,7mbit / 640 Så det så Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hos meg er det helt omvendt Skal ha 1024/640 , men har 6,7mbit / 640 Så det så Det er i slike tilfeller man får lyst til å ta livet av noen Hehe, neida. Noen er født uheldig og andre heldige.. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Kan enkelte morgonar kome opp i over 400 på 704 abonnement. Kveldar ligg det oftare mellom 100 og 300. Verst er det faktisk med ftp til wwwh.c2i.net som er Tele2 sin eigen heime-side-server. Målingar: home.c2i.net/bentose Bent Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 det er jo bare og bytte leverandør... og tror kanskje du har krav på avslag i prisen... du får jo ikke det du betaler for.. men det er jeg ikke sikker på... bytt leverandør du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå