Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke det jeg skal ha!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp kjøpt meg tele2 medium pakke for 339kr i måndeden..

 

Problemet er at: Jeg følte internette ikke gikk fort nok så jeg dro på itavisen.no å tok en test på linja (speedometret). Jeg testet flere ganger men ingen av gangene fikk jeg over 500 kbs, men jeg hadde bestilt 704kbs..

 

Hva skal jeg gjøre for å få linjen min til å bli som den skal?? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok lite du kan gjøre med problemet, egentlig. :(

Jeg selv (og mange andre) har det samme problemet som deg. Jeg har Tele2 Large 1024/256 linja og får sjelden mer enn 600kbit/s. Har sendt en drøss med mailer og ringt kundeservice rimelig mange ganger.

 

Dette svaret fikk jeg etter en måned:

Ditt problem har blitt sendt til feilmelding.

Du vil bli kontaktet av oss straks vi har ny informasjon i saken.

 

Etter ytterligere en måned:

Beklager sent svar. Tele2 har nå oppgradert flere sentraler slik du forhåpentligvis er kvitt dine problemer. Har du fortsatt problemer med ustabillitet, vennligst ta kontakt igjen.

 

****** om jeg gidder å ta kontakt en gang til. Linja har ikke blitt bedre. Farten ut til utlandet er også horribelt lav i forhold til andre levrandører. Spør du meg, vil jeg tro at Tele2 sliter sterkt med overbelastede sentraler og dårlige linjer til utlandet. Noe må det være? :roll:

 

Er iallefall glad for at Tele2 ikke har noe form for bindingstid. Jeg finner meg en annen levrandør. Muligens jeg hopper på "sommertilbudet" til Bluecom. :wink:

Lenke til kommentar

hos meg er det stikk motsatt, kan ha dårlig ping til diverse norske servere. Men til usa så har jeg kjempe hastighet, virker mer som om isp`n har egen fiber :p

 

Har 2048/640 linjen, men måler aldri mer en maks 1600kbit på itavisen, men ved download så er jeg ofte oppe i 260kb/s så jeg vet jeg får det jeg skal. En skal ikke stole 100% på den testen.

 

Ps. enkelte adsl modem har hastighetsmåler innebygd i configen til modemet så mulig du kan sjekke der.

 

Adsl fra mimer (adsl.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...