The Redmen Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Hei, jeg og en klassekammerat skal i morgen ha en gymtime for gym gruppa vår. Pga vi fikk vite det i dag så har vi ikke planlagt hele enda. Temaet er styrke så noe av det vi skal ha er sirkeltrening. Så da lurer jeg på om noen vet om noen gode styrkeøvelser vi kan kjøre? Ikke kom med vanlige sit-ups og armhevninger og slikt, for det er standard. Vi håper å ha noen øvelser som læreren ikke er så vant til osv.. Har ikke tilgang til noe av vekter og slikt. Har en ribbvegg(?) og matter å være på.. Var litt usikker på om jeg skulle sette denne i treningstråden men.. Håper på svar:) Mvh LFCboy Endret 10. april 2012 av LFCboy Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Har dere tilgang på frivekter? Manualer, hantler, osv? Noen enkle øvelser kan være pullups, chins, og dips. Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Har endret førstepost, for har ikke tilgang til noe slikt. Tenker bare på øvelser en kan gjøre alene, to og to osv. Ikke noe avanserte greier... Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Knebøy med en person på ryggen, kanskje ? Usikker på hvor trygt dette er for ryggen, kanskje du bør sjekke dette. Armhevinger med hevede føtter, enten ved at en person holder den andres bein oppe, eller ved at man fester føttene i ribbeveggen. I tillegg til at dette fører til at armene må løfte mer av kroppsvekten, så vil man også bruke *litt* forskjellige muskler enn ved vanlige armhevinger, som igjen kan gi en ekstra utfordring for personer som allerede kan ta en god del av de. Man kan også ta armhevinger på knoklene (med lukket knyttneve), det vil føre til at man må arbeide mer med underarmsmusklene, men kan gjøre litt vondt før man blir vant til de. Dersom dere har slike turnringer som kan senkes fra taket, så kan disse brukes til å ta kroppshevinger. Dersom noen ikke er i stand til å gjøre en fullstendig kroppsheving (ikke uvanlig blant tenåringer som ikke trener kroppshevinger regelmessig), så kan en annen elev løfte ene beinet, slik at den første eleven kan flytte litt vekt bort fra armene. Det vil sannsynligvis være mer hensiktsmessig enn at en person blir stående og kun klarer 20-30% av en fullstendig heving, for så å gi opp. En morsom øvelse vi hadde på karatetreningen min en gang var at en person klatret opp på ryggen til en annen, og skulle bevege seg fra ryggen til fronten og deretter tilbake til ryggen igjen uten å berøre gulvet. En slik øvelse forutsetter ca lik tyngde og styrke hos begge parter. Endret 10. april 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Takk takk Den armhevinger med hevede føtter tror jeg at jeg tar i bruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå