sondre97 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Hei. Jeg får kanskje en 2012 yamaha tzr 50 jubileumspakke, til min konfirmasjon. Jeg har lest mye om TZR, og har lest at dem gjør sånn ca 50km/t orginalt. Er det mye styr å ta plomberinga i potta? Hvor er svanen? Hvor er dysa, og hva gjør den? Hvordan fjærner man turtallsperra? Er det veldig vanskelig? Hadde vært veldig fint om noen forklarte godt om hvordan man gjør det. På forhånd TAKK!! Endret 10. april 2012 av sondre97 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Det er dessverre ikke lov å prate om trimming her på forumet, ettersom det er ulovlig. Anbefaler deg å ta en tur innom Mopedportalen.com/forum. Ved å ta plomba i potta vil den gjøre litt over 60 km/t. Svanen er potteanlegget. Du vil kjenne den igjen grunnet at anlegget har en tynn del som ser ut som en svanehals. Her ser du halsen; Dysa er enkelt og greit en liten skrue, og den skrua slipper inn bensin til motoren. Ved effektanlegg og annet trim, må du ha større dyse, fordi motoren trenger mer bensin. Lenke til kommentar
sondre97 Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Er det vanskelig å skifte dyse, potte og synlindere? Er ikke så flink til å mekke Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Om du ikke har gjort det før kan det virkelig være en utfordring. Bare å få ut dysa på min effektpotte krevde enormt mye tid. Den satt som bare fader! Dyse skal ingenting til. Er som oftest bare å skru ut to skruer, også bytte ut dyseskrua. Sylinder vet jeg ikke, men antar det ikke er den letteste jobben. Om du kjenner noen som kan litt om dette, så anbefaler jeg deg å spørre dem. 1 Lenke til kommentar
sondre97 Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Går TZR bra orginaltt? Har hørt at dem er noen av de beste mopedene originalt, er det sant? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Vet jeg egentlig ikke. Det jeg dog vet er at TZR er en veldig stor og tung moped. Dessverre finnes det ingen mopeder til dags dato som går bra helt originalt. Lenke til kommentar
sondre97 Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Mulig å finne ut evt hvor tung? Endret 10. april 2012 av sondre97 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Luftfilteret øker ikke noe særlig i fart, men i lyden. Dette ville jeg ikke gjort ettersom det da er lett å skjønne at mopeden er trimmet. Hva man gjør er at man enkelt og greit fjerner en plombering i filteret. Jeg ville heller anbefalt deg at du kjøper et effektanlegg, istedenfor å bore i det originale anlegget ditt. Ville egentlig holdt meg unna å gjøre noe med filteret i det hele tatt. Ved å ta ut plomberingen i filteret kommer det inn mer luft, men jeg har hørt flere negative sider om det. Blant annet at filteret begynner å fuske hvis du kjører i regn. Ettersom det er ulovlig å prate om trim på dette forumet, foreslår jeg at du sender meg en PM om du lurer på noe mer, eller vil vite litt om trim Endret 10. april 2012 av Vertical^ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå