Eulogy Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 -30 hvor? Ikke her jeg bor hvertfall. Kan ikke si at jeg har opplevd -20 heller. Kaldeste jeg har opplevd er -15 til -17. (null) Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 -30 hvor? Ikke her jeg bor hvertfall. Kan ikke si at jeg har opplevd -20 heller. Kaldeste jeg har opplevd er -15 til -17. (null) Om du beveger deg litt innenlands på østlandet er det ikke uvanlig med slike temperaturer på vintern. 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Om man ikke har opplevd mer en -15 har man ikke opplevd mye vinter. Her på sørlandet til og med var det jo over minus 20 grader i over en uke forrige vinter, eller vinteren før, husker ikke helt. Østlandet har ofte under 20 og litt inn i landet og nordover er dette veldig vanlig. 1 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Hyd: Helt rett! Kristiansand, som burde være en av topp fem varmeste vintersteder hadde flere dager med minus 20. I tillegg er det de kjølige dagene med minus 10, og tilsvarende. Hiver du på litt vind er det faen ikke så greit å sykle til jobb om morgenen, med mindre du bor ganske nærme jobben. Skal jeg ta buss fra mitt hjemsted til skolen (som er i nabobyen) må jeg bytte buss tre ganger. Hele turen tar ca 3 timer med buss, men kun 45 min med bil. Det er ganske mange som har tilsvarende jobbsituasjon. Buss er bare tull. 2 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Nemlig! Og nå har vi også forslag som dette til stadighet: Rushavgift på kollektivtransport, aldri hørt noe dummere tror jeg.. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10065336 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Jeg har hørt det før - all teori tilsier at det er "lurt" å øke prisen i rushtiden. Betalingsvilligheten er høyere i rushtiden, og det er dyrere å drifte kollektivtrafikken i rushtiden. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Ja, det forslaget er helt ufattelig... omtrent som om jeg tror jeg har havnet i bakvendtland eller på en annen planet. For mange folk vil reise i rushtiden, så for å slippe å øke kapasiteten setter man heller opp prisen for å få færre passasjerer .... UTROLIG GENIALT! Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Ja, for folk er ikke avhengig av å komme seg på jobb. De tar tog,buss og trikk bare for moroskyld! Her savner jeg noe handlekraft i fra politikerene... HAHA! Skulle tro det ville vært et skikkelig godt tiltak da, subsiduere noen milliarder til økt kollektivtrafikk og infrastruktur isteden for å kaste milliarder på Mongstad som aldri blir noe eller andre luftslott. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Jeg har hørt det før - all teori tilsier at det er "lurt" å øke prisen i rushtiden. Betalingsvilligheten er høyere i rushtiden, og det er dyrere å drifte kollektivtrafikken i rushtiden. kollektivtransporten sliter også med kapasiteten, om man øker avgiften vil færre reise kollektivt. Dermed vil man ikke få de kapasitetsproblemene man har i dag. Problem solved(for kollektivtransporten). Om man samtidig øker bompengeavgiften, så vil biltrafikken også minke, så da blir problemer med økt trafikk også løst Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Mhm, det som er så flott med Norge. Løser problemer med å øke avgifter, heller enn å finne opp noen fornuftige løsninger. Blir helt feil, late løsninger rett og slett! 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Teorien bak utsagnet er vel at dersom man øker prisen i rushtiden vil dem som ikke må reise på denne tiden ta en tidligere/senere buss/trikk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Teorien bak utsagnet er vel at dersom man øker prisen i rushtiden vil dem som ikke må reise på denne tiden ta en tidligere/senere buss/trikk. De fleste reiser vel ikke frivillig gjennom rushtrafikken, Tipper det er ett stort mindretall som drar i rushtiden om de ikke trenger det... 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Ja, det tror man gjerne, men om man f.eks. kan reise med bussen til halv pris før klokken 06:30 og etter klokken 08:30, så er det utrolig hvor mange som "må reise i rushtiden" som klarer å omstille seg. Det kunne man også se i Bergen før man fikk bomringbetaling hele døgnet - toppen i rushtiden var lavere, og flere passerte bomringen før bomringen "åpnet" for betaling. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Joda, noen kan kanskje endre arbeidstiden sin. En annen ting, vogntog som drar fra Ålesund til Stavanger eller Kristiansand drar gjennom Oslo og ikke Bergen, som er kortere og antagelig mye mindre belastet. Å endre dette drastisk ved å senke avgiften mellom Ålesund og Stavanger koster staten minimalt, om noe som helst, da vogntog gjerne tar den andre veien uansett(eller tenker staten som platebransjen, potensiell inntekt går jo ned). Utgifter til drivstoff er ca det samme begge veier da vogntogene bruker mer bensin på vestlandsveiene. 1 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Akkurat et slikt kart jeg var på utkikk etter for å formidle enda en av mine ideer: De strekningene som er vist på kartet burde alle være 2 + 2- felt. Helst uten bom. Hadde jeg vært diktator hadde jordbruk ikke eksistert, og det hadde vært MYE lettere å gjennomføre (strekningen strekker seg gjennom "store" deler dyrket mark). Hadde man da hatt baller til å kalle dette for en investering, kunne man unngått bompenger. Tenk for et resultat dette hadde hatt på næringslivet og på ulykkene som skjer, samt vedlikeholdsarbeidet !!! Av og til lurer jeg på hvorfor ikke Jens ringer meg for å spørre om hva han bør gjøre... Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Akkurat et slikt kart jeg var på utkikk etter for å formidle enda en av mine ideer: De strekningene som er vist på kartet burde alle være 2 + 2- felt. Helst uten bom. Hadde jeg vært diktator hadde jordbruk ikke eksistert, og det hadde vært MYE lettere å gjennomføre (strekningen strekker seg gjennom "store" deler dyrket mark). Hadde man da hatt baller til å kalle dette for en investering, kunne man unngått bompenger. Tenk for et resultat dette hadde hatt på næringslivet og på ulykkene som skjer, samt vedlikeholdsarbeidet !!! Av og til lurer jeg på hvorfor ikke Jens ringer meg for å spørre om hva han bør gjøre... Bygge motorvei på alle de strekningene? Det er omtrent som om du skulle kjøpt IBMs Roadrunner for å surfe på nettet. 2 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Vel, det som er overkill i dag er ikke overkill om 5 - 10 år. Morsomt at du skulle bruke noe fra dataverdenen som et eksempel på dette, da det beviser nettopp det jeg sier... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 På de fleste vegstrekninger er det også overkill om 10 år. Forbikjøringsstrekk fra tid til annen på strekningene ville derimot hjulpet bra på. 2 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Har du virkelig noe i mot gode veier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå