IdaElg1 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Hei! Om en knapp uke skal jeg opp i sosiologi og sosialantropologi, muntlig. Jeg tar faget som privatist og dermed har jeg ikke fått muligheten til å snakke med en lærer ang. eksamen. Det eneste jeg har funnet ut er at jeg får oppgaven og har 30 minutters forberedelsestid. Hva vil dette innebære? Vil jeg få spørsmål som jeg må svare på, skal jeg lage en kort presentasjon? osv. Har aldri hatt en eksamen på denne måten før, så trenger hjelp. Om noen evt har noen erfaringer med eksamen i sosiologi og sosialantropologi blir jeg super glad om dere deler! :-) På forhånd, takk! Endret 10. april 2012 av IdaElg1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Tommelfingerregel for alle typer muntlig eksamen; jo mer du selv prater, og jo mindre sensor prater jo bedre er det for deg. På disse 30 minuttene har du ikke noe annen tid enn å sette opp stikkord over hva som er hovedpunktene. Ut over dette må du fylle på vettuge ting. Lenke til kommentar
IdaElg1 Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Tommelfingerregel for alle typer muntlig eksamen; jo mer du selv prater, og jo mindre sensor prater jo bedre er det for deg. På disse 30 minuttene har du ikke noe annen tid enn å sette opp stikkord over hva som er hovedpunktene. Ut over dette må du fylle på vettuge ting. Så jeg får et tema, og skal bare snakke rundt det teamet? Eller får jeg et spørsmål? og skal svare på det? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Regner med at sensor kommer til å styre samtalen innom forskjellige emner, og be deg forklare ulike ting. De gangene jeg hadde muntlig var det veldig lite "hva er...", men veldig mye "kan du fortelle om...". Sensor stiller oppfølgingsspørsmål for å få deg til å prate mer, mer og mer. Ikke skummelt. Går du "tom" finner de raskt et nytt emne ... Lykke til! Endret 10. april 2012 av JLa Lenke til kommentar
IdaElg1 Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Regner med at sensor kommer til å styre samtalen innom forskjellige emner, og be deg forklare ulike ting. De gangene jeg hadde muntlig var det veldig lite "hva er...", men veldig mye "kan du fortelle om...". Sensor stiller oppfølgingsspørsmål for å få deg til å prate mer, mer og mer. Ikke skummelt. Går du "tom" finner de raskt et nytt emne ... Lykke til! Tusen takk for svar! :-)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå