SRD Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg holder på med prosjekt der jeg det fra en nettside skal være mulig å opprette brukerkonto og legge inn bestilling. Har fra før laget en database i Visual Studio (.mdf) og VB-program for å legge inn data i denne. Dette fungerer helt fint. Problemet er når jeg skal koble til databasen fra en asp.net-nettside vi har laget. Har prøvd flere forskjellige kodeløsninger, men uten hell. En feilmelding som har kommet flere ganger er denne: "the database cannot be opened because it is version 706. This server supports 663 and earlier..." Her er koden: Protected Sub LoggInn_Click(sender As Object, e As System.EventArgs) Handles LoggInn.Click Dim connection As New SqlClient.SqlConnection Dim command As New SqlClient.SqlCommand Dim adaptor As New SqlClient.SqlDataAdapter Dim dataset As New DataSet Dim strpath As String ' String for kobling mot databasen 'Kobling mot databasen strpath = "data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=HEIHEI.mdf;Integrated Security=true; User Instance=True" 'strpath = "Data source=.\sqlexpress;initial catalog=Brukerev3; Integrated Security=true; User Instance=true; uid=; Password=; Trusted_Connection=True;" 'strpath = "Data source=.\sqlexpress;initial catalog=HEIHEI.mdf; Integrated Security=true; User Instance=true; Trusted_Connection=True;" connection.ConnectionString = (strpath) command.CommandText = "SELECT * From Brukerdata Where Brukernavn='" & TxtBrukerNavn.Text & "' And Passord='" & TxtPassord.Text & "'" connection.Open() command.Connection = connection adaptor.SelectCommand = command adaptor.Fill(dataset, "0") Dim count = dataset.Tables(0).Rows.Count connection.Close() Noe som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Har du installert siste service packs av SQL Express? Kan se ut som en mismatch mellom SQL Express og mdf filen som du prøver å attache. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Dette er en digresjon, men hva vil skje hvis jeg i brukernavn-tekstboksen skriver "'); drop table Brukerdata;" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå