Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med prosjekt der jeg det fra en nettside skal være mulig å opprette brukerkonto og legge inn bestilling. Har fra før laget en database i Visual Studio (.mdf) og VB-program for å legge inn data i denne. Dette fungerer helt fint.

Problemet er når jeg skal koble til databasen fra en asp.net-nettside vi har laget. Har prøvd flere forskjellige kodeløsninger, men uten hell. En feilmelding som har kommet flere ganger er denne:

"the database cannot be opened because it is version 706. This server supports 663 and earlier..."

Her er koden:

Protected Sub LoggInn_Click(sender As Object, e As System.EventArgs) Handles LoggInn.Click
	Dim connection As New SqlClient.SqlConnection
	Dim command As New SqlClient.SqlCommand
	Dim adaptor As New SqlClient.SqlDataAdapter
	Dim dataset As New DataSet
	Dim strpath As String ' String for kobling mot databasen

'Kobling mot databasen
	strpath = "data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=HEIHEI.mdf;Integrated Security=true; User Instance=True"
	'strpath = "Data source=.\sqlexpress;initial catalog=Brukerev3; Integrated Security=true; User Instance=true; uid=; Password=; Trusted_Connection=True;"
	'strpath = "Data source=.\sqlexpress;initial catalog=HEIHEI.mdf; Integrated Security=true; User Instance=true; Trusted_Connection=True;"
	connection.ConnectionString = (strpath)

command.CommandText = "SELECT * From Brukerdata Where Brukernavn='" & TxtBrukerNavn.Text & "' And Passord='" & TxtPassord.Text & "'"
	connection.Open()
	command.Connection = connection
	adaptor.SelectCommand = command
	adaptor.Fill(dataset, "0")
	Dim count = dataset.Tables(0).Rows.Count
	connection.Close()

Noe som vet hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...