Niklasp Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Slik gjenoppretter du tekstdokumentet ditt. Oj, der forsvant den Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Dette er en kjempebra feature. Windows har støtte for en tilsvarende teknologi. Høyreklikk i katalogen du har slettet noe, velg Properties og trykk på Previous Versions. Der kan du bla i lagrede snapshots av filsystemet. Windows 7 har støttet det et noen år også, men det krever at man slår det på i de fleste utgavene av operativsystemet. Shadow Copies har vært til stede siden Vista-tiden, og jeg så en demo av det på TechEd i Boston i 2006 - da basert på MSSQL-FS. Windows filservere og NetApp-servere har denne funksjonen også slik at man kan bla tilbake et gitt antall versjoner i tid på "snapshots". Det krever disk, men det er også en fantastisk god løsning dersom flere har adgang til filer. Det er jo alltid noen som har pølsefingre... 5 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Google Docs har det også.. 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Shadow Copies har vært til stede siden Vista-tiden, og jeg så en demo av det på TechEd i Boston i 2006 - da basert på MSSQL-FS. Shadow Copy kom med Windows Server 2003. Dette har altså vært mulig i nesten 10 år allerede. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Shadow Copies har vært til stede siden Vista-tiden, og jeg så en demo av det på TechEd i Boston i 2006 - da basert på MSSQL-FS. Shadow Copy kom med Windows Server 2003. Dette har altså vært mulig i nesten 10 år allerede. Var ikke klar over at det kom så tidlig. Klientsiden fikk det i alle fall først med Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå