Leo_ Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Støv er et skikkelig plagsomt problem som man helst ikke skal ignorere. Er kabinettet undertrykksventilert vil det suges støv inn over alt, inni ubrukte USB-kontakter og andre stikk på IO-siden spesiellt. Jeg bruker 3 stk 120mm vifter som trykker inn, disse har støvfilter på sugesiden. Dernest styrer jeg hvor lufta slipper ut ved å tette kabinettet best mulig rundt om, mens jeg sørger for åpninger f.eks rett bak diskene. Da går lufta gjennom kabinettet, kjøler diskene og skyver varmen fra diskene rett ut i stedet for å sirkulere den varme lufta inne i kabinettet. Det at jeg ikke bruker IO-deksel gjør at mye av varmen fra MOSFET-ribbene på HK går rett ut også. Skal sies at CPU og GPU er vannkjølt så den varmen blir transportert ut direkte, men prinsippet er det samme uansett. Tok noen bilder sist jeg bygde meg et kabinett, bruker det samme kabinettet enda: Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Hoho, det der ser ut som en gammel traver ja Har tettet med svart "lerret-tape" fra Biltema jeg, og maskinen er dønn stille, og idler rundt 55 grader når kun et par av viftene går på ca. 1000 RPM. Det som plager meg nå er harddiskene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå