Tjernshaugen Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 - Rå på vårbeite - Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
40D Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Fint bilde. Tror jeg foretrekker farger på bilder av dyr, men det er jo en smaksak. Det fanget i alle fall min oppmerksomhet. Fint bilde, utsnitt og innhold! Lenke til kommentar
40D Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Også så fint kamera du har brukt! Lenke til kommentar
wasco Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Personlig synes jeg det er litt merkelig at "ut av fokus" området er det domminerende i bildet. Jeg ville nok heller latt rådyret i front få en mer domminerende roll Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Personlig synes jeg det er litt merkelig at "ut av fokus" området er det domminerende i bildet. Jeg ville nok heller latt rådyret i front få en mer domminerende roll Finner du det merkelig fordi det ikke fungerer, eller fordi det er uvant eller ikke helt A4? Setter pris på tilbakemeldingen din Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Har snust litt på det. Takker for tilbakemeldingene, Er såpass fornøyd med kameraet at jeg ser ingen grunn til å oppgradere med det første Lenke til kommentar
wasco Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Personlig synes jeg det er litt merkelig at "ut av fokus" området er det domminerende i bildet.Jeg ville nok heller latt rådyret i front få en mer domminerende rollFinner du det merkelig fordi det ikke fungerer, eller fordi det er uvant eller ikke helt A4?Setter pris på tilbakemeldingen din Det er vel helst fordi det er uvant 1 Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Fint bilde. Tror jeg foretrekker farger på bilder av dyr, men det er jo en smaksak. Det fanget i alle fall min oppmerksomhet. Fint bilde, utsnitt og innhold! Da har jeg lagt til et alternativ i farger Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Personlig synes jeg det er litt merkelig at "ut av fokus" området er det domminerende i bildet.Jeg ville nok heller latt rådyret i front få en mer domminerende rollFinner du det merkelig fordi det ikke fungerer, eller fordi det er uvant eller ikke helt A4?Setter pris på tilbakemeldingen din Det er vel helst fordi det er uvant Kjempebra Wasco, dette var nyttig for meg. Noe av årsaken til det er at jeg lei av "rett på" bilder av rådyr som jeg har drøssevis av. Prøver å gjøre ting litt annerledes og derfor er tilbakemeldinger om "fungerer/ikke fungerer" nyttige. Takk skal du ha Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Her liker jeg V2 best! Synes at den uskarpe delen av bildet faktisk gjør seg veldig bra i fargeversjonen, mens det ikke funket så bra i s/h! Interessant å se hvor forskjellig inntrykket ble. Artig bilde forresten! Likte det blikket på den nærmeste! Lenke til kommentar
40D Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Så fint! :0) Også ville jeg kroppet det ned på høyden. Litt mere 16:8 format. Bare et infall for å få fram dette dyret i fokus området. Lenke til kommentar
40D Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Tror s/h ville funket bedre også, om det dyret i fokus var mere dominerende, som det ville bli i 16:8 format. :0) Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Så fint! :0) Også ville jeg kroppet det ned på høyden. Litt mere 16:8 format. Bare et infall for å få fram dette dyret i fokus området. Det går fint å kutte ned til ca. halvparten av det som befinner seg mellom ryggen og øvre bildekant, om det får frem dyret noe mer vet jeg ikke - tror at med hodet i fokus og resten uskarpt så trekker det automatisk oppmerksomheten uansett - men tror også at ved å trimme øvre kant litt lenger ned så sitter utsnitt/komp mye bedre, så forslaget ditt er slett ikke dumt Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Her liker jeg V2 best! Synes at den uskarpe delen av bildet faktisk gjør seg veldig bra i fargeversjonen, mens det ikke funket så bra i s/h! Interessant å se hvor forskjellig inntrykket ble. Artig bilde forresten! Likte det blikket på den nærmeste! Takker for kommentaren Svein, ja det blir to forskjellige inntrykk - s/h - versjonen har også fått andre justeringer med tanke på lys og kontraster - direkte konvertering uten slike forandringer blir som regel veldig flate og grå. Godt vi er forskjellige, selv liker jeg for øyeblikket s/h - versjonen best, men det er slikt som kan forandre seg med tiden - ikke sikkert jeg synes det samme om et halvt år Lenke til kommentar
40D Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg prøvde ut kroppingen å synes bildet ble fint. Måtte bare teste det. Jeg klippet under og over til 16:8 format.Valgte fargefoto og det ble kjempefint :0) Pirke pirke! 1 Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Jeg prøvde ut kroppingen å synes bildet ble fint. Måtte bare teste det. Jeg klippet under og over til 16:8 format.Valgte fargefoto og det ble kjempefint :0) Pirke pirke! Det er bra Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Liker best versonen i farger. Faktisk så liker jeg god ditt valg av fokus på bukken som ser på deg. Det er et fint blikk/uttrykk han sender deg. Godt fanget. Personlig hadde jeg klippet oppe ned mot ørene, og fra venstre mot hode på bukken bak. Så ble bukken bak litt mindre fremtredende. Men han skal absulutt vær med, for det skaper miljø. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Liker best versonen i farger. Faktisk så liker jeg god ditt valg av fokus på bukken som ser på deg. Det er et fint blikk/uttrykk han sender deg. Godt fanget. Personlig hadde jeg klippet oppe ned mot ørene, og fra venstre mot hode på bukken bak. Så ble bukken bak litt mindre fremtredende. Men han skal absulutt vær med, for det skaper miljø. Mange takk for innspill og kommentar Poulsen, det tar jeg med meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg